Vad är dagens positiva händelse?
Moderator: Moderator 1
Re: Vad är dagens positiva händelse?
Att Brynäs är klart för finalspel i Hockeyallsvenskan. Vinner de finalen i bäst av 7 matcher är de tillbaka i SHL.
Jag håller minsann på Rögle!
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
- mrsearlgray
- Palladiummedlem
trots att jag kände mig så osäker på inlämningen som jag skickade in igår så fick jag högsta bedömningen/betyget på den!! Är kanske inte så korkad trots allt...
edit: korkad inte krokad
edit: korkad inte krokad
Last edited by mrsearlgray on 11 Apr 2024, 13:28, edited 1 time in total.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Bra jobbat, Mrsearlgray! Du är inte alls krokad (du menar förstås korkad...)
Vad bra! Härligt mrsearlgray!
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Krokad trodde jag var ett nytt uttryck bland unga.
Den som tvingas ut i vildskog
ser med nyfödd syn på allt,
och han smakar tacksam
livets bröd och salt.
Karin Boye
ser med nyfödd syn på allt,
och han smakar tacksam
livets bröd och salt.
Karin Boye
Vad roligt! Jag har oxå brottats med det där, kan/kan inte. Prestationsångest. Steg för steg, här och nu, en dag i taget. Gör varje dag bra så blir både baktiden och framtiden bra. Det tog mig till läkarlinjen i Göteborg. På något sätt blev min brokiga historia fulländad där. Synd att jag inte kunde fortsätta dock, det var sjukt spännande grejer vi läste om. Självtvivel och tidigare misslyckanden. Självförtroendet nere i skoskaften, men ändå en känsla av - att jag kan, egentligen. Och tillslut tog jag mig dit. En dag i taget en minut i sänder. Försöka hitta flow- passionen i det man gör.mrsearlgray wrote: ↑11 Apr 2024, 12:57 trots att jag kände mig så osäker på inlämningen som jag skickade in igår så fick jag högsta bedömningen/betyget på den!! Är kanske inte så krokad trots allt...
- mrsearlgray
- Palladiummedlem
tack alla! blev så chockad men blev också lite mera motiverad till att fortsätta med de andra inlämningarna nu.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Kul!
Dagens positiva för mig är att någon tog stekpannan jag ställde ut i trapphuset med en skylt "gratis". Nu slapp jag bekymret var jag skulle slänga pannan.
Det var inget funktionellt fel på den. Bara att den blivit bucklig i kanterna i transporten.
Dagens positiva för mig är att någon tog stekpannan jag ställde ut i trapphuset med en skylt "gratis". Nu slapp jag bekymret var jag skulle slänga pannan.
Det var inget funktionellt fel på den. Bara att den blivit bucklig i kanterna i transporten.
"What is to give light must endure burning" ~ Viktor Frankl
- Hercules723
- Ruteniummedlem
Att jag börjat med kolsyratvatten, istället för läsk
Matan var god. Potatis, lax, grönsaker.
"Gläd er med dem som är glada, gråt med dem som gråter." - Romarbrevet 12:15