Vad tänker du på just nu?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36740
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by memphis »

Du kanske ska skriva ett svar, Jocke.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Jocke
Cesiummedlem
Posts: 12599
Joined: 10 May 2021, 16:35

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Jocke »

Du memphis! Jag klarar inte att relativisera varför jag inte fullt ut kan förklara hur problemen ligger till. Har en massa hinder orsakad av tidigare felaktiga beteenden både av mig och andra. För mig handlar det om brusten tillitsförmåga som jag nog aldrig kommer över. Vet inte vem här på viska som kan förklara det bättre än mig? Antingen MsTibbs eller Amandara? Men de har råkat ut för så mycket värre grejer än mig, så nä, men kanske då Fantasio då? Men nä ingen aning.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37009
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Geta »

Jocke,

Vad har du för hjälp idag? Blev det inte extra besvärligt, när du blev hjärnskadad vid ett fall vid Covid. Du opererades akut.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36740
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by memphis »

Jocke, tänkte bara att du uttrycker dig ju väl när du skriver. Men du menar att du har nån sorts hinder för att kommunicera? Jag kan förstå det. Det kanske beror på autism?
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Jocke
Cesiummedlem
Posts: 12599
Joined: 10 May 2021, 16:35

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Jocke »

Image

Det kan vara drag av autism ja memphis! Har inte samma förmåga som denne fotograf!
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36740
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by memphis »

Det kanske blir ett dubbelt problem som inte går att överbrygga om du har både hörselnedsättning och högfungerande autism. Och om du dessutom känner att du behandlas dåligt och saknar tillit blir det ännu värre. Det låter för mig märkligt att folk inte ens VILL förstå dig.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Jocke
Cesiummedlem
Posts: 12599
Joined: 10 May 2021, 16:35

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Jocke »

Image

Du Geta hindren är nog grövre än så, var ju glad som liten men sedan inträffade tv-syndromet som gjorde att varken jag eller andra litar på mig eller andra. Jag känner att ingen kan förstå denna problematik, om jag hela tiden blir hindrad på något sätt. Men jag tror de senaste bilderna delvis förklarar mitt dilemma.

Jag är både lojal men samtidigt inte, detta motsägarnas natur kan jag inte förklara. Men då säger många att de upplever samma sak, då har jag jättesvårt att hitta min riktiga identitet.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37009
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Geta »

Jocke,

Det var länge sedan som du skrev något om dina tv-problem.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36740
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by memphis »

Jag tror att Jocke är deprimerad.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Jocke
Cesiummedlem
Posts: 12599
Joined: 10 May 2021, 16:35

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Jocke »

Kan vara så memphis i dubbel bemärkelse som inte går att förklara. Men blir förvånad över hur mycket jag måste beskriva för andra hur jag känner det. Men har inga suicide-tankar så, men jag måste acceptera mitt dilemma that's the point.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58377
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Nissegossen »

Jocke wrote: 17 Apr 2024, 18:02 Tänker på varför folk säger till mig hur jag ska förklara vad för sorts hjälp jag behöver, dem påstår dem inte kan läsa mina tankar. Men de hör samma tankar som jag gör, hur kan de då säga att mina tankar är tysta för dem? Jag begriper inte hur jag ska förklara att jag har minst två funktionshinder som i princip motarbetar varandra.
Kan vara vad jag kallar röster, en tredje part som lägger sig i samtalet. Denna part är två motsatser, den ena menar väl. men uppträder bara om man ber om hjälp invärtes i oss, kalla det en innerlig bön, det är Gud som söker kontakt. Det genom de som menar väl inom dig. Den andra parten som också finns där, härstammar från det vi kallar djävulen han är bara ute för att slakta för göra och förstöra, precis det Bibeln handlar om. Om du börjar med dig själv så har du inom dig ditt tankeliv, men när tankarna kommer av sig själv kan du märka att tankarna kan tala till dig i ditt inre, de får ett självständigt liv och är inte av dit eget ego, det här är något som är förborgat och inte för alla människor att upptäcka.

Det är inget som i grunden är sjukligt cirka 5% är vad vi kallar rösthörare och de med sjukliga upplevelser vid te x schizofreni är ca; 1%. Röster är vad Bibeln talar om vad gäller andar de har sitt eget liv och är inte av denna världen. De lever och frodas i vårt inre, du får utrannsaka det på ett andligt vis. Vill bara tala om att det finns mer än denna synliga värld och jag ser syner också, jag ser i bilder när jag läste böcker, kan inte längre läsa böcker då jag inte kan koncentrera mig på en bok, jag vill hellre skriva dem.

Din inre värld väntar på den upptäcktsresande börja med dig själv de som är där vill nog gärna tala med dig men det kan uppstå språkförbistringar, då de kommer att pröva dig, det är början på ett nytt liv.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36740
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by memphis »

Ska inte tjata på dig Jocke, men om du tror att andra vet om dina tankar utan att du berättar, så tror du fel. Ingen vet vad som rör sig i nån annans huvud. Inte ens om man levt ihop i 15 år och spenderar all sin tid tillsammans- vet man vad den andre personen egentligen tänker.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Post Reply