Vad köpte du idag?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23309
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vad köpte du idag?

Post by Zoidar »

Ett diskställ. Det jag har nu rostar.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
1Dave
Germaniummedlem
Posts: 3491
Joined: 17 May 2021, 00:01

Re: Vad köpte du idag?

Post by 1Dave »

Nissegossen wrote: 18 Apr 2024, 11:53
1Dave wrote: 17 Apr 2024, 08:00
Nissegossen wrote: 17 Apr 2024, 07:54 Röda stjärnan stängde först Stockholmsbutiken Sedan Göteborgs butiken och jag vet inte om de har kvar den fysiska butiken i Skåne något av deras luftgevär kanske hade intresserat Richard Mycket outdoor Man kan köpa bla eldstål, gamla militära kokkärl att ha i packningen och mycket anat

Men en ammunitionslåda är det en låda för beredskap eller vad skall du använda den till Dave?
De har en fysisk butik utanför min hemstad nuförtiden, I Slutarp. Men beställde på nätet, borde ha den till Fredag.

Ska förvara batterier i den, de säger att batterierna som används vid modellflyg kan fatta eld. Man skall tex ha uppsikt under laddning.
Trodde du bodde vid Halle och Hunneberg, flyttat?
Yäs bor i Småland.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36749
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Vad köpte du idag?

Post by memphis »

En stor Norrlandsost för 100kr.
Russin.

Becel
Mjukt bröd.
Juice.
En kyld öl.
Tacopaj.

2 dosor snus LD30.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58408
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Vad köpte du idag?

Post by Nissegossen »

Zoidar wrote: 18 Apr 2024, 12:37 Ett diskställ. Det jag har nu rostar.
Finns rostfritt på IKEA i modell ordning, modifierat till IKEA-stov på YouTube. En IKEA Vedspis passar i beredskapslådan tillsammans med ett Trangia kök få får du också ha spisbränsle går med T-röd också, men spisbränsle är renare

Spisbränsle och T-röd tar snabbt slut, är du i skogen, finns ingen sprit där men trädgrenar så du använder det som finns och har med dig en IKEA spis, så kan du värma mat eller varför inte ett te gjort på årsskotten av gran eller tall, ger ett välsmakande lite sött te med drag av citron ja, de innehåller C-vitamin, indianerna fick inte skörbjugg tack vare att ´de åt årsskotten av gran eller tall
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36749
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Vad köpte du idag?

Post by memphis »

Höll på att köpa fästingmedel till min hund, tabletter, men så kom jag på att hon ska vara i Västerbotten hela sommaren. Här finns så lite fästingar att hon behöver inget skydd.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18643
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vad köpte du idag?

Post by Krokus »

I mitt område är det mycket fästingar. Min hund tar Bravecto (på recept).
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37025
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vad köpte du idag?

Post by Geta »

Förr hörde man inte att någon fick hjärnskador av fästingbett?
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36749
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Vad köpte du idag?

Post by memphis »

Geta wrote: 18 Apr 2024, 20:49 Förr hörde man inte att någon fick hjärnskador av fästingbett?
Nej det här har jag tänkt på. Det fanns inte fästingar när jag var barn. Det är jag övertygad om. Hade det funnits hade jag vetet om det som barn. Jag visste om vilka insekter och ormar som var farliga. Jag vet att jag aldrig hörde talas om fästingar. Så fästingar måste ha invandrat efter min barndom.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23309
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vad köpte du idag?

Post by Zoidar »

Nissegossen wrote: 18 Apr 2024, 18:28
Zoidar wrote: 18 Apr 2024, 12:37 Ett diskställ. Det jag har nu rostar.
Finns rostfritt på IKEA i modell ordning, modifierat till IKEA-stov på YouTube. En IKEA Vedspis passar i beredskapslådan tillsammans med ett Trangia kök få får du också ha spisbränsle går med T-röd också, men spisbränsle är renare

Spisbränsle och T-röd tar snabbt slut, är du i skogen, finns ingen sprit där men trädgrenar så du använder det som finns och har med dig en IKEA spis, så kan du värma mat eller varför inte ett te gjort på årsskotten av gran eller tall, ger ett välsmakande lite sött te med drag av citron ja, de innehåller C-vitamin, indianerna fick inte skörbjugg tack vare att ´de åt årsskotten av gran eller tall
Jag har redan beställt ett i svart aluminium. Hoppas det blir bra.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6541
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Vad köpte du idag?

Post by Hercules723 »

Jag cyklade allt jag orkade till NetOnNet på Ersboda, köpt en blu-ray spelare.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58408
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Vad köpte du idag?

Post by Nissegossen »

Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18643
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vad köpte du idag?

Post by Krokus »

Fästingar fanns när jag var barn på 90-talet.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Post Reply