Fel att fråga om adress?

Postningar från anhöriga och vänner samt postningar om anhöriga och vänner.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8226
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Fel att fråga om adress?

Post by Richard »

Jag kom i kontakt med en snubbe o vi bestämde oss för att ta en öl nån gång. Han bor i Helsingborg. Först var han tveksam att ens säga sitt efternamn o sen frågade jag om hans adress o då ville han inte prata mer. Jag menar, man måste ju veta vem man pratar med o att denne är den som han utger sig för att vara? Eftersom hans nummer inte var anslutet till nån Swish, alltså jag googlade först på telefonnumret o det fanns inte nånstans, sedan testade jag swish, alltså bara se om det var anslutet för att få ett efternamn. Men det var det inte.

Var det fel att fråga om adress? Jag kollar alltid upp nya personer, om det så är i en köp-/sälj-annons eller om man ska träffas på riktigt.

När det är så mycket bedrägerier överallt...
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23361
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Fel att fråga om adress?

Post by Zoidar »

Var det en person du träffade på nätet? Tror det kan blivit för mycket när du frågade om adress. Jag skulle inte vilja uppge adress till någon jag inte känner.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8226
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Fel att fråga om adress?

Post by Richard »

Ja, han ringde mig eftersom han följt min blogg, o uppgav bara ett förnamn. O så skulle vi gå ut o ta en öl.

Jag vill veta vem jag träffar.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23361
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Fel att fråga om adress?

Post by Zoidar »

Aha han ringde. Då förstår jag att du vill veta vem det är.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8226
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Fel att fråga om adress?

Post by Richard »

Precis, o numret fanns inte registrerat nånstans. Det händer så mycket skumt, o så är jag ju paranoid... Men jag kanske ska skicka ett SMS o be om ursäkt att jag frågade så mycket o förklara...?
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23361
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Fel att fråga om adress?

Post by Zoidar »

Richard wrote: 21 Apr 2024, 09:04 Precis, o numret fanns inte registrerat nånstans. Det händer så mycket skumt, o så är jag ju paranoid... Men jag kanske ska skicka ett SMS o be om ursäkt att jag frågade så mycket o förklara...?
Om du vill ha kontakt med honom. Nog bättre ni chattar lite, pratar lite mer eller mailar lite först så ni lär känna varann innan ni träffas. För bådas skull. Han kan säkert också vara paranoid.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
آپ کا نام کیا ہے؟
Niobmedlem
Posts: 243
Joined: 14 May 2022, 19:03

Re: Fel att fråga om adress?

Post by آپ کا نام کیا ہے؟ »

Richard wrote: 21 Apr 2024, 07:38 Jag kom i kontakt med en snubbe o vi bestämde oss för att ta en öl nån gång. Han bor i Helsingborg. Först var han tveksam att ens säga sitt efternamn o sen frågade jag om hans adress o då ville han inte prata mer. Jag menar, man måste ju veta vem man pratar med o att denne är den som han utger sig för att vara? Eftersom hans nummer inte var anslutet till nån Swish, alltså jag googlade först på telefonnumret o det fanns inte nånstans, sedan testade jag swish, alltså bara se om det var anslutet för att få ett efternamn. Men det var det inte.

Var det fel att fråga om adress? Jag kollar alltid upp nya personer, om det så är i en köp-/sälj-annons eller om man ska träffas på riktigt.

När det är så mycket bedrägerier överallt...
Vad har du för adress Richard?


Som du presenterar det hela initialt så är det lätt att förstå att personen backar.


Men om någon ringer dig och inte vill berätta hela sitt namn eller var denne bor så blir det annorlunda. Jag skulle inte vilja att någon random snubbe ringer dit jag befinner mig och vägrar uppge hela sitt namn och var denne bor i fall det nu skulle vara önskvärt. Jamenar den som ringer har ju alla uppgifter och kan nå dig, så varför inte tvärtom, kan man ju undra, eller hur?
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6562
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Fel att fråga om adress?

Post by Hercules723 »

Kriminella knuggar kanske händerna med bilder du lägger upp. Speciellt nyligen med frimärken som kan vara värda miljonbelopp. :shock:
Post Reply