Vad nojar du över idag?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6560
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Vad nojar du över idag?

Post by Hercules723 »

Okej! Hoppas det inte blir allt för saftig höjning. :)
User avatar
Kloppe
Terbiummedlem
Posts: 2461
Joined: 31 May 2021, 18:18

Re: Vad nojar du över idag?

Post by Kloppe »

Tackar. En får se vart det hamnar. Men en sak är bra: De ska installera köksfläkt, för det finns inte nu.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36826
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Vad nojar du över idag?

Post by memphis »

Kloppe wrote: 23 Apr 2024, 18:45 Tackar. En får se vart det hamnar. Men en sak är bra: De ska installera köksfläkt, för det finns inte nu.
Vart ska du bo under renoveringen? Kan du bo kvar hemma?
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Kloppe
Terbiummedlem
Posts: 2461
Joined: 31 May 2021, 18:18

Re: Vad nojar du över idag?

Post by Kloppe »

memphis wrote: 23 Apr 2024, 18:51
Kloppe wrote: 23 Apr 2024, 18:45 Tackar. En får se vart det hamnar. Men en sak är bra: De ska installera köksfläkt, för det finns inte nu.
Vart ska du bo under renoveringen? Kan du bo kvar hemma?
Vet inte. Har inte fått all information än. Renoveringen ska börja i januari 2025.
User avatar
mrsearlgray
Guldmedlem
Posts: 10579
Joined: 12 May 2021, 18:49

Re: Vad nojar du över idag?

Post by mrsearlgray »

skulle inte ha börjat läsa denna kursen i historia... nu väcktes mina drömmar om att bli historiker till liv igen...
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58465
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Vad nojar du över idag?

Post by Nissegossen »

memphis wrote: 23 Apr 2024, 18:51
Kloppe wrote: 23 Apr 2024, 18:45 Tackar. En får se vart det hamnar. Men en sak är bra: De ska installera köksfläkt, för det finns inte nu.
Vart ska du bo under renoveringen? Kan du bo kvar hemma?
Vi har haft stambyte här, jag flyttade till en färdigrenoverad lägenhet utan trappor och inte en trappa på vägen ut. de har förutom att tagit bort sittbadkaret och installerat dusch, helkaklat fd badrummet och ny toastol dito handfat dragit om elen satt dit automatproppar satt dit fler vägguttag och jordat alla kontakter bytt ventilation och gjort en spiskåpa med fläkt. De andra får under tiden för renoveringen bo i en redan färdigrenoverad lägenhet då vi har många uppgångar i husen, detta huset är färdigt så de i andra huset har fått bo i detta huset. Det går inte att bo kvar under renoveringen då det är ett hål rakt ned där toan skall stå och ingen toa finns. Gissar att han får likadant
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Kloppe
Terbiummedlem
Posts: 2461
Joined: 31 May 2021, 18:18

Re: Vad nojar du över idag?

Post by Kloppe »

Nissegossen wrote: 24 Apr 2024, 03:57
memphis wrote: 23 Apr 2024, 18:51
Kloppe wrote: 23 Apr 2024, 18:45 Tackar. En får se vart det hamnar. Men en sak är bra: De ska installera köksfläkt, för det finns inte nu.
Vart ska du bo under renoveringen? Kan du bo kvar hemma?
Vi har haft stambyte här, jag flyttade till en färdigrenoverad lägenhet utan trappor och inte en trappa på vägen ut. de har förutom att tagit bort sittbadkaret och installerat dusch, helkaklat fd badrummet och ny toastol dito handfat dragit om elen satt dit automatproppar satt dit fler vägguttag och jordat alla kontakter bytt ventilation och gjort en spiskåpa med fläkt. De andra får under tiden för renoveringen bo i en redan färdigrenoverad lägenhet då vi har många uppgångar i husen, detta huset är färdigt så de i andra huset har fått bo i detta huset. Det går inte att bo kvar under renoveringen då det är ett hål rakt ned där toan skall stå och ingen toa finns. Gissar att han får likadant
Höjde dom hyran mycket för er, Nisse?
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58465
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Vad nojar du över idag?

Post by Nissegossen »

Vet nu inte vad hyran slutar på i min gamla lägenhet, denna lägenhet är fullt klart billigare än den gamla, även med gamla hyran har inte koll på siffrorna då jag har god man som sköter ekonomin och sköter allt sådant, men fullt klart är det dyrare efter renoveringen, men jag hade haft råd att bo kvar, ingen tvekan på det. Oroar mig inte ett dugg för ekonomin i nuläget, Finns gott om pengar på kontona även om 60.000 kr är spärrade av överförmyndaren, men resten är knapert, har inte många tusen kvar där. Vill till fondmedel till midsommar för att få rätsida på ekonomin, så jag får sommarpengar, men även utan fondpengar vill jag ha sommarpengar då jag får bortåt 5000 kr tillbaka på skatten. Hyrorna här är billiga då huset är byggt 1960 och alltså rätt gammalt, så jag hade troligtvis fått betala mer någon annanstans
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37080
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vad nojar du över idag?

Post by Geta »

Det var redan stambytt, när jag flyttade hit för 20 år sedan. Bor billigt.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36826
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Vad nojar du över idag?

Post by memphis »

Detta hus byggdes 2010. Är nog inte aktuellt med nåt stambyte.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58465
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Vad nojar du över idag?

Post by Nissegossen »

Har ingen noja
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18673
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vad nojar du över idag?

Post by Krokus »

Jag vill inte jobba idag. Har riktigt ont i höger fot pga skavsår. Men att sjukanmäla mig pga skavsår är fjantigt. Får stå ut istället.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Post Reply