Vad tänker du på just nu?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24045
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Zoidar »

Vi får se, ska bara dricka upp mitt kaffe. :mrgreen:
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24045
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Zoidar »

Mycket tankar i huvudet. Ingen mening försöka sova.
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
mrsearlgray
Guldmedlem
Posts: 10781
Joined: 12 May 2021, 18:49

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by mrsearlgray »

ett par killar från mormon kyrkan kom precis och knackade på dörren, dom är alltid så finklädda av sig.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37757
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Geta »

På Östermalm i Skövde har det funnits en mormonkyrka. Mormonerna säger att deras profet är den siste profeten.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
mrsearlgray
Guldmedlem
Posts: 10781
Joined: 12 May 2021, 18:49

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by mrsearlgray »

Geta wrote: 11 May 2024, 12:01 På Östermalm i Skövde har det funnits en mormonkyrka. Mormonerna säger att deras profet är den siste profeten.
jaha, har bott många år på Östermalm och har sett en rikets sal där, längst ner på östergatan är den jag tänker på men det finns ju en kyrka vid skolan också, kanske är den du menar? vet inte vilken kyrka den tillhör. :)
Ja visst gör det ont när knoppar brister
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24045
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Zoidar »

Mormonerna blev sura när jag bröt kontakten med dem. Verkar som de samlar poäng på att värva folk, likt en företagsverksamhet.
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37757
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Geta »

Mormonkyrkan är närmare stan innan man kommer till Boulognerskogen. Den är nog mittemot skolan. Man åker förbi med bussen.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37757
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Geta »

Zoidar wrote: 11 May 2024, 12:25 Mormonerna blev sura när jag bröt kontakten med dem. Verkar som de samlar poäng på att värva folk, likt en företagsverksamhet.
Så är det med de flesta kyrkor. De är beroende av insamlade pengar.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
mrsearlgray
Guldmedlem
Posts: 10781
Joined: 12 May 2021, 18:49

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by mrsearlgray »

Zoidar wrote: 11 May 2024, 12:25 Mormonerna blev sura när jag bröt kontakten med dem. Verkar som de samlar poäng på att värva folk, likt en företagsverksamhet.
ja. Tycker dom är på gränsen till en sekt precis som jehovas.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
User avatar
mrsearlgray
Guldmedlem
Posts: 10781
Joined: 12 May 2021, 18:49

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by mrsearlgray »

Geta wrote: 11 May 2024, 12:25 Mormonkyrkan är närmare stan innan man kommer till Boulognerskogen. Den är nog mittemot skolan. Man åker förbi med bussen.
ja precis den jag menar, visste inte att det var en mormon kyrka.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37757
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Geta »

Mina släktingar i Utah i USA har varit med i mormonkyrkan.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 59512
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Nissegossen »

Återgå till verkligheten och packa upp resten på packningen och ställa kärran i barnvagnsrummet
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Post Reply