Vad tänker du på just nu?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
mrsearlgray
Guldmedlem
Posts: 10785
Joined: 12 May 2021, 18:49

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by mrsearlgray »

vill gymma men vill åka imorgon istället så jag kan testa det nya gymmet när det är mindre folk där....
Ja visst gör det ont när knoppar brister
User avatar
Jocke
Cesiummedlem
Posts: 12974
Joined: 10 May 2021, 16:35

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Jocke »

Nissegossen wrote: 12 May 2024, 05:51 Jocke, du har rätt i att någon här vår tanke, jag har röster, dvs andar som hör mina tankar, men jag är inte i positionen att jag hör dina eller någon annans tankar. Jag kallar dem andar eller då röster, för jag tror inte att de är av kött och blod, men helt ärligt, jag kan inte höra dina tankar. Du får fråga Gud om vad han menar, eller rent av andra sidan den onde själv.
Men som sagt jag tror de flesta vill påverka andras sinnebild av hu r livet är enligt andras åsikter. Men det är något som påverkar min omgivning på något sätt, vad vet jag inte. Men hur mycket som är slump kan jag inte påvisa, men jag utsattes för något igår och även idag så läget är fortfarande inte helt okej.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 59536
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Nissegossen »

Tänk om högre makt, ligger bakom? Det har ofta varit sammanhang för mig, det är en välvillig makt ligger bakom händelser som är för bra för att vara sanna, det är en kraft att räkna med som vill väl och du kämpar i livet, Gud vill bara att du upptäcker honom och menar väl med dig, bara tacka och ta emot.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37780
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Geta »

Det är klart att vi påverkar varandra. Vi lever inte i något vacuum.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Jocke
Cesiummedlem
Posts: 12974
Joined: 10 May 2021, 16:35

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Jocke »

Geta wrote: 12 May 2024, 15:10 Det är klart att vi påverkar varandra. Vi lever inte i något vacuum.
Du om någon lär väl ha utbildning till att kunna hantera andras försök till påverkan, eller någon slag iq över det normala så du kan motverka det vacuum-tillstånd kanske många vill pådyvla en. Tomheten är det värsta man kan utsätta en människa för, det är ett slags fängelsetillstånd man åstadkommer. Frihet är när man har andra som back-up. Börjar nästan tro jag känner igen ditt beteende lik personalen jag fraterniserar med vad nu det betyder. Nä det betyder att man har en närmare relation vilket vi inte har förmodar jag.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37780
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Geta »

Jag har jobbat som sjukvårdspersonal och det sitter kanske i fortfarande.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12944
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by zoegas »

Jag visste det kunde hända. Jag har haft det på känn i 30 år.

Image
User avatar
Jocke
Cesiummedlem
Posts: 12974
Joined: 10 May 2021, 16:35

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Jocke »

Geta wrote: 12 May 2024, 16:39 Jag har jobbat som sjukvårdspersonal och det sitter kanske i fortfarande.
Ja, nu vet jag inte hur pass sjuk du var i schizofreni då? Men för mig är det omöjligt att kunna jobba som en sådan med tanke på patienternas säkerhet. Men jag kan tänka mig när de pratar om professionell attityd, att de varken ska agera eller påverka alltför mycket. Men jag märkte idag att de lyssnar på andras synpunkter, och det i sig kan vara farligt. För de är trots allt bara människor.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37780
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Geta »

Jocke du har så tät kontakt med människor IRL varje dag. Det kan på verka din uppfattning. Det går flera veckor eller månader innan jag umgås med någon person IRL. I bästa fall pratar jag med en pensionär i busskuren någon gång.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Pysen_87
Germaniummedlem
Posts: 3018
Joined: 13 May 2021, 18:11

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Pysen_87 »

Orkar inte mer, vill till stjärnorna :cry:
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19005
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Krokus »

Krya på dig Pysen! Har det hänt något?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37780
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Geta »

Image
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Post Reply