Ställ en fråga

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38059
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Ställ en fråga

Post by memphis »

Jag önskar mig helst pengar av min pappa, för han är ingen stjärna på att välja presenter.
När min mamma fyllde 50 hade han köpt 2 st blomkrukor :lol: haha, jag skrattade när mamma berättade detta.
Skulle också gärna önska mig en resa med honom. Det vore den bästa presenten.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24404
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Ställ en fråga

Post by Zoidar »

memphis wrote: 15 May 2024, 21:57 Jag önskar mig helst pengar av min pappa, för han är ingen stjärna på att välja presenter.
När min mamma fyllde 50 hade han köpt 2 st blomkrukor :lol: haha, jag skrattade när mamma berättade detta.
Skulle också gärna önska mig en resa med honom. Det vore den bästa presenten.
Ja, skriv till honom och säg att du önskar en resa med honom. Han kanske ger dig den.
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38059
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Ställ en fråga

Post by memphis »

Zoidar wrote: 15 May 2024, 22:06
memphis wrote: 15 May 2024, 21:57 Jag önskar mig helst pengar av min pappa, för han är ingen stjärna på att välja presenter.
När min mamma fyllde 50 hade han köpt 2 st blomkrukor :lol: haha, jag skrattade när mamma berättade detta.
Skulle också gärna önska mig en resa med honom. Det vore den bästa presenten.
Ja, skriv till honom och säg att du önskar en resa med honom. Han kanske ger dig den.
Ja det är en bra idé! Tack Zoidar!! :)
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24404
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Ställ en fråga

Post by Zoidar »

memphis wrote: 15 May 2024, 22:07
Zoidar wrote: 15 May 2024, 22:06
memphis wrote: 15 May 2024, 21:57 Jag önskar mig helst pengar av min pappa, för han är ingen stjärna på att välja presenter.
När min mamma fyllde 50 hade han köpt 2 st blomkrukor :lol: haha, jag skrattade när mamma berättade detta.
Skulle också gärna önska mig en resa med honom. Det vore den bästa presenten.
Ja, skriv till honom och säg att du önskar en resa med honom. Han kanske ger dig den.
Ja det är en bra idé! Tack Zoidar!! :)
Yer Wylcome! 8-)
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 60305
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Ställ en fråga

Post by Nissegossen »

Jag har ingen vana vid att fira någons födelsedag eller själv bli firad. Det var när man var yngre, mina syskon ringer jag i allmänhet, men den syster jag har störst umgänge med åker jag ibland ut till där hon bor i Lindome och present ger jag inte men en blomma eller blomsterbukett får hon och jag lägger ca: 500 kr för det. Hon har för länge sedan sagt, kom inte med era blommor när jag är död, kom med dem medan jag lever jag skickade en bukett blommor till henne ett år, men hon var inte hemma när hon fyllde år, men buketten, skickade butiken dagen efter och då var hon hemma så det gjorde inget, enda kommentaren var, vilken bukett.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19140
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Ställ en fråga

Post by Krokus »

memphis wrote: 15 May 2024, 21:42 Min pappa brukar bara skicka ett kort. Blir alltid lite besviken över det.
Eller fågelmatare. Fast den kanske var en julklapp?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 60305
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Ställ en fråga

Post by Nissegossen »

Krokus wrote: 16 May 2024, 10:20
memphis wrote: 15 May 2024, 21:42 Min pappa brukar bara skicka ett kort. Blir alltid lite besviken över det.
Eller fågelmatare. Fast den kanske var en julklapp?
Katter och fåglar har just nu salmonella som går nu, fågelmatare är inte så käckt med tanke på sjukdom och hygien
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 60305
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Ställ en fråga

Post by Nissegossen »

För att inte tala om fågelinfluensa den har börjat sprida sig till andra djur och någon enstaka människa. Som någon lärare sade om gråsparvar, flygande råttor
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38059
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Ställ en fråga

Post by memphis »

Krokus wrote: 16 May 2024, 10:20
memphis wrote: 15 May 2024, 21:42 Min pappa brukar bara skicka ett kort. Blir alltid lite besviken över det.
Eller fågelmatare. Fast den kanske var en julklapp?
Ja det var en julklapp det :D
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19140
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Ställ en fråga

Post by Krokus »

Krokus wrote: 15 May 2024, 21:05 Brukar du fira din födelsedag (med tårta och sånt)?
Ja, det brukar jag göra. Kanske inte tårta men något gott i alla fall.

Vad är lättast för dig: prata eller skriva vid problem? (T ex ringa eller maila Försäkringskassan. Prata med eller skriva ett brev till vän/partner/förälder/syskon när det är något som behöver redas ut. Och så vidare.)
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38120
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Ställ en fråga

Post by Geta »

Ångrar brev jag skrivit för att reda ut saker. Bättre att tala med vederbörande.

Samma fråga.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38059
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Ställ en fråga

Post by memphis »

Undviker telefonsamtal i möjligaste mån. Då skickar jag hellre ett sms eller e-post eller använder messenger.

Samma fråga skickas vidare.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Post Reply