Vad har ni gjort idag?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
1Dave
Tuliummedlem
Posts: 3748
Joined: 17 May 2021, 00:01

Re: Vad har ni gjort idag?

Post by 1Dave »

Fixat lite med växthuset och annat med hjälp svärföräldrarna
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38065
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Vad har ni gjort idag?

Post by memphis »

Min gamla hund trampade också på ett jordgetingbo. Hon blev stucken i trampdynan. Efter ett tag lade hon sig bara ner och flämtade. Som tur var stannade en bil och föraren frågade om allt var ok. Jag sa att vi behövde skjuts hem, och det fick vi. Han hade en Volvo combi så hunden fick plats där bak.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 60305
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Vad har ni gjort idag?

Post by Nissegossen »

Pysen_87 wrote: 16 May 2024, 16:23
zoegas wrote: 16 May 2024, 16:04
Pysen_87 wrote: 16 May 2024, 16:00

nja, öppna dörren o föste ut den....
o då bestämde den sig för att sticka mig!
Man ska aldrig vifta mot dom. Det stressar dom.
Hur ska man då få ut dom`??
Det gäller att vara först, slå ihjäl dem är det säkraste en humla släpper jag bara ut och låter flyga en geting slår jag bara ihjäl, skaffa en bra flugsmälla eller en hoprullad tidning och slå ihjäl dem med det, är det utomhus spraya dem och stäng balkongdörren
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38065
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Vad har ni gjort idag?

Post by memphis »

I Tyskland är getingar fridlysta. Om man sitter på kafé och smäller ihjäl en geting stirrar folk på en som om man inte var riktigt klok.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8548
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Vad har ni gjort idag?

Post by wasp »

Inte mycket mer än att stanna inomhus, fryser och är matt.
Kippis
Niobmedlem
Posts: 299
Joined: 02 Nov 2023, 08:36

Re: Vad har ni gjort idag?

Post by Kippis »

Nissegossen wrote: 16 May 2024, 19:42
Pysen_87 wrote: 16 May 2024, 16:23
zoegas wrote: 16 May 2024, 16:04

Man ska aldrig vifta mot dom. Det stressar dom.
Hur ska man då få ut dom`??
Det gäller att vara först, slå ihjäl dem är det säkraste en humla släpper jag bara ut och låter flyga en geting slår jag bara ihjäl, skaffa en bra flugsmälla eller en hoprullad tidning och slå ihjäl dem med det, är det utomhus spraya dem och stäng balkongdörren
Har ett elracket/insektsracket som ser ut som ett litet plastigt tennisracket med metallnät och med ett 9voltsbatteri i som elektrifierar och dräper flugor, mygg och bin när man håller in en knapp och svingar det mot flygande insekter.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38120
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vad har ni gjort idag?

Post by Geta »

Var det inte någonstans som det nyligen uppstod en eldsvåda, när man använde en sådan med något annat?
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38065
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Vad har ni gjort idag?

Post by memphis »

Långpromenad. Gick mest i skuggan för hundens skull.
Sen handlade jag cider på bolaget och mat på Coop. Nu har jag ätit och ska koppla av en stund.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
mrsearlgray
Guldmedlem
Posts: 10841
Joined: 12 May 2021, 18:49

Re: Vad har ni gjort idag?

Post by mrsearlgray »

varit på hälsosamtal på psykiatrin, handlat på Ica, diskat lite och nu har jag precis ätit middag och ska vila lite, är lite trött idag.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38120
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vad har ni gjort idag?

Post by Geta »

mrsearlgray wrote: 17 May 2024, 14:57 varit på hälsosamtal på psykiatrin, handlat på Ica, diskat lite och nu har jag precis ätit middag och ska vila lite, är lite trött idag.
Ska på hälsosamtal i psykiatrin nästa vecka. Har fått fylla i en enkät som jag ska ha med mig. Den är nog för hela Västra Götaland regionen.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
mrsearlgray
Guldmedlem
Posts: 10841
Joined: 12 May 2021, 18:49

Re: Vad har ni gjort idag?

Post by mrsearlgray »

Geta wrote: 17 May 2024, 14:59
mrsearlgray wrote: 17 May 2024, 14:57 varit på hälsosamtal på psykiatrin, handlat på Ica, diskat lite och nu har jag precis ätit middag och ska vila lite, är lite trött idag.
Ska på hälsosamtal i psykiatrin nästa vecka. Har fått fylla i en enkät som jag ska ha med mig. Den är nog för hela Västra Götaland regionen.
fick också en enkät att fylla i, så som du säger är det nog för hela regionen. :) tycker det är bra.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38120
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vad har ni gjort idag?

Post by Geta »

Jag ser fram emot hälsosamtalet.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Post Reply