EU-valet

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24815
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: EU-valet

Post by Zoidar »

Richard wrote: 17 May 2024, 06:56 Jag tyckte bra om Putin i början. Alltså när han tog över efter Boris Jeltzin. Jag trodde han skulle göra Ryssland till ett bra land, men han blev maktgalen o paranoid.
Han drabbades av hybris! :x

Nästan säker på det blir hans fall. Det kommer inte lyckats med Ukraina och sen blir han avsatt i en kupp.
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 61021
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: EU-valet

Post by Nissegossen »

Han kan bli mördad av sina egna då han har gjort sig omöjlig hos egna folket, tror inte de låter honom leva, för stor risk att han tar makten igen om han tillåts leva
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38643
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: EU-valet

Post by Geta »

Har inte Putin haft samma Imperiedrömmar hela tiden.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13566
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: EU-valet

Post by amandara »

Jag tror att Putin har ett starkt läge i Ryssland. Man får sätta sig in i deras situation. Dels är de/han auktoritära och allt motstånd slås ner. Sen tror jag faktiskt att Putin har varit bra för Ryssland - jämfört med det kaos som uppstod när gamla Sovjet föll. Jag tror att ryssarna mestadels har det bra nu. Vi är präglade av en väldigt antirysk anda - men försök se ur deras perspektiv. Jag upplever det som att världsordningen, där väst har varit starkast länge, utmanas. Ryssland har Kina i ryggen.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38643
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: EU-valet

Post by Geta »

Tankar för dagen med Stig Fredriksson:

https://sverigesradio.se/avsnitt/stig-f ... na-problem
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
zoegas
Osmiummedlem
Posts: 13398
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: EU-valet

Post by zoegas »

De snackar om att en halv miljon Ryska soldater har dött. Det kan omöjligt vara populärt på hemmaplan.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38643
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: EU-valet

Post by Geta »

Jag tänkte det samma. Mödrarna till dessa soldater kan inte vara glada. Döda helt i onödan.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24815
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: EU-valet

Post by Zoidar »

Geta wrote: 17 May 2024, 09:12 Jag tänkte det samma. Mödrarna till dessa soldater kan inte vara glada. Döda helt i onödan.
Helt sinnessjukt!
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38643
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: EU-valet

Post by Geta »

De ryska mödrarna demonstrerade under kriget mot Afghanistan. De ville inte få hem sina söner i kistor.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13566
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: EU-valet

Post by amandara »

Min bror har bott i Ryssland, han jobbade på IKEA. Han säger att ett människoliv inte är något värt i Ryssland.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38643
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: EU-valet

Post by Geta »

Nu motsäger du dig själv, amandara. :?:
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13566
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: EU-valet

Post by amandara »

Jag är inte pro Ryssland. Jag vill bara nyansera bilden lite.
Post Reply