Självmordstankar

Självmordsförsök passar här också.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38634
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Självmordstankar

Post by Geta »

Ju längre man kommit i karriären ju högre blir fallet, när man insjuknar i schizofreni.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Kippis
Niobmedlem
Posts: 299
Joined: 02 Nov 2023, 08:36

Re: Självmordstankar

Post by Kippis »

Det finns hopp, kärlek och glädje och det finns ett ljus i slutet av tunneln.

Gör sånt som får dig att känna livslust och glädje utan att ha höga krav på dig själv att du måste prestera på topp,
så du kan finna en mening med livet och distrahera dig från själmordstankar,
och utan att ta till alkohol och droger, alkohol och droger hjälper bara kortsiktigt.

Acceptera livet som sådan att det kan ta olika väger, riktningar och uttryck.
Ingen av oss har det lätt, varje dag går nog tungt på sitt sätt för alla människor, alla får vi en släng av sleven så att säga.

Har själv krossade drömmar så som många av oss har.
Men jag har fått släppa dom kraven/drömmarna på mig själv för jag har det det bra trots allt men som man genomlidit hittills.
Man får försöka vara positiv och se fördelarna med att ha sjukersättning och att vi har ett socialt skyddsnät i Sverige.

Vi kan göra vad vi vill, när vi vill och hur vi vill inom lagar och reglers gränser.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38634
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Självmordstankar

Post by Geta »

Håller helt med! :D
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6880
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Självmordstankar

Post by Hercules723 »

Klokt skrivet, Kippis! :)
Post Reply