Mitt nätverk

Postningar från anhöriga och vänner samt postningar om anhöriga och vänner.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18319
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Min vän jag fick år 2006 ringde mig nyss. Han hade sett på film. För inte så länge sedan hade jag svårt med sömnen och gick ibland och la mig fram på småtimmarna och han kunde då ringa mig mitt i natten.
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18319
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Jag saknar min vän i Haga i de norra delarna av staden. Jag fixar inte att gå till honom längre, jag måste ta lokaltrafiken eller dyr taxi. En enkel resa går på drygt 200 kronor. Om bara spårvagnen kunde gå som vanligt igen. Han är den person jag umgås med i nuläget som jag har känt längst. Vi har festat mycket ihop förr om åren. Kul att titta på TV med honom och kanske en film om jag är kvar till fem då han börjar titta på film.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38704
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Mitt nätverk

Post by Geta »

Kan du inte ta lokaltrafiken. Den är inte så dyr.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18319
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Spårvagnarna går inte som de ska, delvis ersatta med buss.

Nyss ringde jag till min vän och det blev inte mycket vettigt sagt. Han har ju inte hörapparaterna på sig annat än när han ska titta på film. Jag gav honom ett förslag på film att titta på, men tveksamt om han hörde vad jag sa. Jag kan till exempel fråga vad han ätit under dagen och han svarar på något helt annat. Det blir inga vettiga telefonsamtal.
Post Reply