Vad gör du just nu?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
mrsearlgray
Guldmedlem
Posts: 11020
Joined: 12 May 2021, 18:49

Re: Vad gör du just nu?

Post by mrsearlgray »

har varit ute lite med Edward. Han är jättenyfiken och VILLE ha selen på sig när han fattade att han fick gå ut om han hade den på sig. :lol: Ska kanske testa att gå en promenad med honom sen. :)
Ja visst gör det ont när knoppar brister
User avatar
Kloppe
Berylliummedlem
Posts: 2767
Joined: 31 May 2021, 18:18

Re: Vad gör du just nu?

Post by Kloppe »

Ska nu hänga upp tvätten på tork.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38730
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vad gör du just nu?

Post by Geta »

mrsearlgray wrote: 25 May 2024, 10:53 har varit ute lite med Edward. Han är jättenyfiken och VILLE ha selen på sig när han fattade att han fick gå ut om han hade den på sig. :lol: Ska kanske testa att gå en promenad med honom sen. :)
Jag gick med min katt i sele utomhus i flera år. Vi brukade vara ute någon timma. Han fick bestämma vart. Jag följde bara med.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38766
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Vad gör du just nu?

Post by memphis »

Min pappa tar ut sin katt utan sele. Katten klättrar ofta i träd. Det blir inte så mycket att promenera, utan mera stå och vänta på att katten gör som den vill. De brukar vara ute nån timme varje dag.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24856
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vad gör du just nu?

Post by Zoidar »

Geta wrote: 25 May 2024, 12:45
Jag gick med min katt i sele utomhus i flera år. Vi brukade vara ute någon timma. Han fick bestämma vart. Jag följde bara med.
Du verkar va bra med katter Geta!
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38730
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vad gör du just nu?

Post by Geta »

Cosmos påstod att jag hatade katten
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13600
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Vad gör du just nu?

Post by amandara »

Hjärta till dig Geta!
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24856
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vad gör du just nu?

Post by Zoidar »

Geta wrote: 25 May 2024, 12:50 Cosmos påstod att jag hatade katten
Det får hon stå för. :?
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13600
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Vad gör du just nu?

Post by amandara »

Katter är ascoola. Men jag vet hur det är att ha djur när en inte riktigt orkar.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38766
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Vad gör du just nu?

Post by memphis »

Jag var väldigt stressad av att ha en hundvalp. Det orkade jag med, med nöd och näppe.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38730
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vad gör du just nu?

Post by Geta »

Jag fick ångest av katten. Jag tyckte att det inte var riktigt rätt att ha katten instängd. Hade helt enkelt dåligt samvete.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13600
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Vad gör du just nu?

Post by amandara »

Jag tog ju över Loppan för att morsan inte orkade. Jag var inte säker på att jag skulle orka men det har gått bra.
Post Reply