Diabetes

Här kan du fråga om eller diskutera dina kroppsliga sjukdomar.

Moderator: Moderator 1

mrsearlgray
Iridiummedlem

Re: Diabetes

Post by mrsearlgray »

Jag fick medicinen utskrivet. Hoppas verkligen detta ska hjälpa mot min hunger och mättnadskänsla...
Ja visst gör det ont när knoppar brister
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Man har som alltid hoppet. Vill inte ta ut något i förskott. Lycka till och hoppas att det blir bra!
mrsearlgray
Iridiummedlem

Post by mrsearlgray »

amandara wrote: 24 Jun 2024, 16:42 Man har som alltid hoppet. Vill inte ta ut något i förskott. Lycka till och hoppas att det blir bra!
Tack! :)
Ja visst gör det ont när knoppar brister
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

mrsearlgray wrote: 24 Jun 2024, 16:42
amandara wrote: 24 Jun 2024, 16:42 Man har som alltid hoppet. Vill inte ta ut något i förskott. Lycka till och hoppas att det blir bra!
Tack! :)
Yo go babe!
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Nu kollade jag blodsockret. Hade 4,4. Mycket underligt. Är inte hungrig.
Inwatto
Terbiummedlem

Post by Inwatto »

Geta wrote: 28 Jun 2024, 14:56 Nu kollade jag blodsockret. Hade 4,4. Mycket underligt. Är inte hungrig.
Det varma vädret (som vi inte riktigt hunnit vänja oss vid) kan göra att man inte känner hunger eller att man ligger lågt i blodsocker. Jag hade 3.7 igår efter min pokenad på 1.5 km. Då började syncentrum i hjärnan stänga av och jag såg en starkt lysande fläck framför ögonen. Det gick över med ett diagestive kex...
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Känner mig inte dålig men en gång var jag nere på 3 och då kände jag mig jättedålig. Det var efter en tredagarsresa till Stockholm.
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

https://www.gp.se/nyheter/sverige/ozemp ... 8e7bb7d27b

I Norge stoppas försäljningen av Ozempic till personer med viktminskning som syfte. Läkemedlet reserveras för människor med diabetes.
Även i Sverige har förskrivningen av medicinen skjutit i höjden, men än finns inga planer på att förbjuda försäljning till andra än diabetespatienter.
I Sverige har över 45 000 förpackningar Ozempic sålts till personer utan förmån för läkemedlet hittills i år, enligt E-hälsomyndigheten. I princip är det bara diabetespatienter som har den receptbelagda medicinen inom den svenska läkemedelsförmånen i dag.

Än finns inga planer på att förbjuda försäljningen av läkemedlet till patienter utan förmån i Sverige, men Läkemedelsverket har vädjat till läkare att inte skriva ut Ozempic annat än till diabetespatienter.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Geta wrote: 28 Jun 2024, 15:06 Känner mig inte dålig men en gång var jag nere på 3 och då kände jag mig jättedålig. Det var efter en tredagarsresa till Stockholm.
Har du clenestick
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Vad är det? Min blodsockermätare har teststickor contour next. Köper det på apotek. Får inte teststickor gratis på recept.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Idag frossade jag i chips och vindruvor. Blodsockret ville inte gå ner på kvällen. En diabetessköterska rekommenderade att då dricka mycket vatten. Jag drack en kanna kylskåpskallt vatten. Vips gick blodsockret ner.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Geta wrote: 30 Jul 2024, 21:50 Idag frossade jag i chips och vindruvor. Blodsockret ville inte gå ner på kvällen. En diabetessköterska rekommenderade att då dricka mycket vatten. Jag drack en kanna kylskåpskallt vatten. Vips gick blodsockret ner.
Bra tips!
Jesus sade: "Han har sänt mig att utropa frihet för de fångna och syn för de blinda, att ge de förtryckta frihet och förkunna ett nådens år från Herren " - Lukas 4:18-19
Post Reply