Privatekonomin
Moderator: Moderator 1
- Hercules723
- Platinamedlem
Re: Privatekonomin
Läste att VisitUmea.se, haft hela 15 miljoner i omsättning. Det är många miljoner mer än jag hade trott.
Tänk att göra en sån sajt för en stor stad i USA. Skulle kunna omsätta 200 miljoner!
Tänk att göra en sån sajt för en stor stad i USA. Skulle kunna omsätta 200 miljoner!
Jag har fått rätt mycket stiftelsemedel så har ovanligt mycket pengar. De är ju till för att köpa vissa saker + ha sommarupplevelser men jag prokrastinerar och det blir inte av. Har iaf köpt kläder och skor. Bara resten kvar.
- mrsearlgray
- Palladiummedlem
Sverige har näst minst fattigpensionärer i Europa efter Luxemburg som är etta. Garantipensionen har hjälpt upp det. Vänsterpartiet vill höja pensionen. Ungdomar i Sverige vill inte det.
Jag kommer att förlora ca 1000kr om året på att flytta från glesbygd in till Umeå. Det beror på ett skatteavdrag. Jag måste även räkna med lite högre kommunalskatt.
"What is to give light must endure burning" ~ Viktor Frankl
Det är klart värt det om du trivs.
"Gläd er med dem som är glada, gråt med dem som gråter." - Romarbrevet 12:15
- Hercules723
- Platinamedlem
Känns som jag "hittat zen", när det gäller privatekonomin. Har slutat tänka att "jag måste ha mera pengar" stupikvarten.
Oftast när jag mår bra tänker jag mindre på pengar. När jag må dåligt kollar jag kontot flera gånger per dag.Hercules723 wrote: ↑18 Oct 2024, 22:37 Känns som jag "hittat zen", när det gäller privatekonomin. Har slutat tänka att "jag måste ha mera pengar" stupikvarten.
- Hercules723
- Platinamedlem
Ja, det brukar vara så. Jag tror jag tänker mindre på pengar nu därför jag köper det som är nödvändigt, så jag ärZoidar wrote: ↑18 Oct 2024, 22:41Oftast när jag mår bra tänker jag mindre på pengar. När jag må dåligt kollar jag kontot flera gånger per dag.Hercules723 wrote: ↑18 Oct 2024, 22:37 Känns som jag "hittat zen", när det gäller privatekonomin. Har slutat tänka att "jag måste ha mera pengar" stupikvarten.
på banan iallafall. Förr spelade jag bara om pengar och hade typ tre par byxor.
- Hercules723
- Platinamedlem
Ännu en dag utan tankar om att jag ska ha massa pengar. Skönt.
Edit: Jag var insnöad på miljardärerna i å r och dar! Bara härligt det släppt.
Edit: Jag var insnöad på miljardärerna i å r och dar! Bara härligt det släppt.
Denna månad verkar det som jag kommer spara en hacka. Månaden är iof inte slut än, men just nu ser det bra ut.
- Hercules723
- Platinamedlem
Det är ju bra, Z
Fast det är som du nämnt här på Viska, varje månad är det tyvärr något nytt som måste köpas. Alltid något som blir trasigt eller några saker man behöver. Denna månad köpte jag tre saxar, en är reserv. Men det behövdes, tröttnade på saxarna jag hade och båda var gamla och slitna.
Fast det är som du nämnt här på Viska, varje månad är det tyvärr något nytt som måste köpas. Alltid något som blir trasigt eller några saker man behöver. Denna månad köpte jag tre saxar, en är reserv. Men det behövdes, tröttnade på saxarna jag hade och båda var gamla och slitna.