Nä. Han sa inget. Förstod inte vidden av problemet förrän jag kom hem från det i turade livet på avdelningen
Minne
Moderator: Moderator 1
-
- Niobmedlem
Re: Minne
Minne är lite intressant som funktion i den mänskliga hjärnan kan jag tycka. Har ju också grav minnesproblematik för vardagliga ting, exempelvis har jag bestämt mig för att köpa tre olika saker på Coop. Väl i affären minns jag ingenting. Trodde inte att det behövdes en lista för tre saker...
Men lösenord, i datorn, har jag 22 slumpmässiga tecken. Stora/små bokstäver, specialtecken och siffror i all världens ordning. Detta minns jag utan problem.
Jättekonstigt.
Men lösenord, i datorn, har jag 22 slumpmässiga tecken. Stora/små bokstäver, specialtecken och siffror i all världens ordning. Detta minns jag utan problem.
Jättekonstigt.
Jag har fått börja med minnesträning på öppenvården. Sov 2 timmar när jag kom hem i fredags. Det var skitsvårt.
Jag har tappat minnesnyckeln. Står utanför och kikar in och får fragment av minnen.
Glömmer vad jag gjorde/sa nyss. Hela tiden. Frustrerande.
Jag har tappat minnesnyckeln. Står utanför och kikar in och får fragment av minnen.
Glömmer vad jag gjorde/sa nyss. Hela tiden. Frustrerande.
Målningen är själens spegel
Jag? Min familj, släkt och vänner säger jag upprepar mig och stannar mitt i meningar. Att jag inte minns vad som hänt tidigare eller vad jag pratar om. Skriva är en aning lättare. Kan ju läsa och få ledtrådar till vad jag ville skriva. Eller så raderar jag hela meningar eller stycken.
Målningen är själens spegel
-
- Niobmedlem
Oj vad jobbigt Koi. Kämpar också med liknande det du beskriver, fast med lite mildare symptom. Håller med, det är skitirriterande. Man blir så trött på det.