Fylletråd!

Hälsa eller testa funktioner.

Moderator: Moderator 1

Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Fick PC tidningen häromdagen och där handlar det bland annat om hur man kan lära sig att göra en egen podcast! Jag var väl lite inne på det för några år sedan så jag skaffade utrustningen för att kunna göra det. Men sen rann allt ur sanden...

Vad skulle ni ha för podcastmanuskript ni som är intresserad? Alltså vilket ämne skulle ni vilja att det handlade om i så fall? Jag har tänkt mycket på olika ämnen som jag skulle vilja ta upp i inspelning och det är bland annat följande:

1. Mammor som ångra att de födde sina barn och varför!? Hade varit intressant att veta mer om det. Tror att många kan vara det.

2. Föräldrar som dödar sitt/sina barn och varför!? Läser då och då i nyheterna eller ser i dokumentärer om att sådana fall händer årligen även här i Sverige. Hade varit ett intressant ämne att veta mer om.

3. Barn som dödar sin mamma eller pappa eller både och - och varför!? Samma där om att det står det i nyheterna att det händer även i Sverige då och då. Extra intressant hade varit för mig att veta mer om det.

Jag ville göra en dokumentärfilm om mig med titeln: - "I Huvudet På En Kepsad!" för några år sedan men allt rann ur sanden med det projektet också. Enda jag har av det idag är några böcker som jag har antecknat hur dokumentären skulle vara.

I alla fall, ni som är intresserad av att någon gång skapa en egen podcast kan få tips om en podcastmanuskript mall som är ett Google Docs-dokument, men som kan öppnas i World:

:arrow: https://view.officeapps.live.com/op/vie ... BROWSELINK :arrow:
Utomjordingen

Post by Utomjordingen »

Hursomhelst, köpte öl idag så skål!
Utomjordingen

Post by Utomjordingen »

Jag hankar mig fram och lär få göra det resten av mitt liv!

Har några kvinnor i min omkrets som hjälper mig ibland med saker och ting - även sexuella biten. De kvinnorna förstår mig mycket väl min situation och kvinnor jag har haft så tycker dom också att det är någonting allvarligt fel på min mamma som beter sig äcklig mot mig. De vill heller inte att jag ska ha kontakt med min mamma eller hennes sida av släkten vilket jag har lyssnat på dom. Jag har bara haft kontakt med min mamma via SMS eller telefon men jag har inte träffat henne sen 2000-talet någon gång och inte hennes sida av släkten heller. När jag pratar med min mamma så låter det nästan på henne som om hon vill sätta mig i fängelset - så knäpp är hon...

Nej, men jag kan inte eller vågar inte vara under samma rum/tak som min mamma för jag vill inte vara den som hamnar i fängelset eller på rätt psyk på grund av att jag kan spåra ur av någon slags affektiv känsla. Det är bäst att min mamma håller sig borta från mig som förstörde mitt liv.
Utomjordingen

Post by Utomjordingen »

Jag tror min mamma vill att jag ska dö och om inte dö så vill hon att jag ska sitta i fängelset! Hon har även som sagt, sagt att hon ångrade att hon födde mig. Minns också när jag var barn så ville hon och styvpappa ge bort mig andra som de kände.
Utomjordingen

Post by Utomjordingen »

Helt klart så var min mamma största boven att jag har diagnosen schizofreni med psykos! Antar att de flesta som har blivit psykisk sjuk är på grund av sina föräldrar.
Utomjordingen

Post by Utomjordingen »

Edit: till andra
Utomjordingen

Post by Utomjordingen »

Förstår inte en del ni som är allvarligt psykisk sjuka vill ha kontakt med föräldrar/släkt? Fast det kanske inte är som med mig men faktum är att ni är också psykisk sjuka. Tycker ni inte själva att det var era föräldrars fel att det blev som det blev med er?
Utomjordingen

Post by Utomjordingen »

Sen kan det förstås vara så att man inte kan se själv att det var ens föräldrars fel att man blev psykisk sjuk för det gjorde inte jag heller i början av min sjukdomskarriär. Det var utomstående kvinnor som jag känner som såg mig och kunde se bättre än mig.
Utomjordingen

Post by Utomjordingen »

De kvinnorna kan se var felet sitter när det gäller mig och min mamma!
Utomjordingen

Post by Utomjordingen »

Är det bara jag här på Viska som har en mamma som är misstänksam och låter på en som om hon vill sätta en i fängelset!?
Utomjordingen

Post by Utomjordingen »

Om jag minns rätt så läste jag att en mamma är psykopat om man uppfyller vissa kriterier och vad jag minns så uppfyllde hon alla kriterierna. För min mamma bland annat hotar ofta som säger att hon sparar alla mina SMS fast det gör alla mobiler - man behöver inte vara geni för att förstå det. Mina SMS till henne är inga hot men hon hotar alltid tillbaka vad jag än skriver. Sen tycker jag att min mamma är nästan värre psykopat idag än när jag var barn.
Utomjordingen

Post by Utomjordingen »

När jag vänder på perspektivet hur min mamma ser på mig så är hon väl förbannad att jag kom till från första början för min pappa har jag aldrig träffat och inte hans sida av släkten. Så hon är nog förbannad än idag på min pappa som gjorde henne med barn så jag kom till utan att de gifte sig. Min mamma sida av släkten är/var väldigt kristna och det var bara min mamma samt hennes syster som inte gifte sig. Min mormor och morfar fick 7–8 barn och en djävla massa barn-barn samt är/var genomkristna. Fast jag vet att min äldsta morbror hade en satanisk Bibel som han köpte på aktion en gång i tiden. Vem fan vet vad min morbror har hittat på med den sataniska Bibeln?
Post Reply