Ja, svårt det där. För mig går det i perioder. Just nu är jag nöjd snigel. Fast sen rätt som det är vill jag träffa någon. Tunghäfta, blä! Jag tycker du ska prata med henne.Fantasio wrote: ↑27 Aug 2024, 21:22 Jag har förlikat mig med tanken på att framleva mitt liv utan partner. Tror inte jag skulle orka med att bo med någon, skulle vara särbo om det blir aktuellt. Faktiskt finns det en kvinna på mötesplatsen jag är förtjust i och jag tror hon är singel som jag. I den bästa av världar hade jag frågat henne om hon vill följa med på krogen under dagtid. Men får tunghäfta.
Hur träffa en kvinna?
Moderator: Moderator 1
Re: Hur träffa en kvinna?
"Allt han har gjort är gott! Han får till och med de döva att höra och de stumma att tala." - Markusevangeliet 7:37
Jag får se till att klippa mig och även raka mig innan det kommer på fråga. Jag ser ut som en slusk i dagsläget.
Ja, det kan va en bra idé.
"Allt han har gjort är gott! Han får till och med de döva att höra och de stumma att tala." - Markusevangeliet 7:37
Det är lättare för män att träffa någon om man verkligen vill, tror jag. Det är bara att hitta någon rimlig och uppvakta henne.
Jag uppvaktade en tjej i kyrkan, men hon var inte intresserad.
Kanske tjejer i kyrkan är lite svårare Men om nån tjej signalerar lite intresse först. T ex på en dejtingsite eller på krogen eller på promenadstigen eller var det nu kan vara. Då kan man gå all in typ. Tror jag. Fast det finns ju risk att man skrämmer iväg henne också förstås om man går för hårt ut.
Jag menar bara att det är lättare för män, för som kvinna vet man aldrig om en man är seriös eller inte. De flesta vill ju bara ligga. Som man kan man visa att man är seriös. Då är det större chans att det blir nåt.
Intressant synvinkel Santina! Annars brukar män ofta säga att allt är mycket enklare för kvinnor.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Ja Nog lika svårt för båda till slut.
När man är ute efter ”the love of your life ” är allt svårt. Det ser inte ut så i verkligheten. Kanske mer i kyrkan.
Många som växer upp i frikyrkan gifter sig tidigt. De flesta 20-25 åringar i min kyrka EFS är antingen gifta eller har förhållande. Utsikterna att träffa någon där är rätt små. Dessutom är de flesta där under 30 år gamla och antingen är högutbildade eller håller på att bli.
Japp, då är det det - att ”tåget gått”. Och så är det väl för mig med. Alla har gjort sitt, familj,studier, karriär. Där står man som ett fån och tittar in i de upplysta fönstrena som flickan med svavelstickorna. Utanför, i de sammanhangen. Jag har ingen lösning på det.Zoidar wrote: ↑28 Aug 2024, 16:37Många som växer upp i frikyrkan gifter sig tidigt. De flesta 20-25 åringar i min kyrka EFS är antingen gifta eller har förhållande. Utsikterna att träffa någon där är rätt små. Dessutom är de flesta där under 30 år gamla och antingen är högutbildade eller håller på att bli.
När jag fixat till mig tycker jag inte att jag är ful. Ingen skönhet, men ej heller ful. Nu vet jag vilken buss jag ska ta till frisören i alla fall, så jag kan bli av med barret. Funderar på att köra av skägget med trimmern i dagarna. Då ska jag kanske fråga kvinnan jag är intresserad av om hon vill gå och ta en öl på en pub. Känns överflödigt att föreslå konditori då kaffe finns på mötesplatsen för en tia. Men det stannar väl vid drömmar.