Enklast möjliga
Moderator: Moderator 1
Re: Enklast möjliga
Jag tror jag köper korv och korvbröd i helgen. Tio korvar i ett paket och åtta korvbröd i ett annat paket.Det räcker i dagarna två.
Jag köpte korv, korvbröd och sallad på Hemköp för grillning. Jag tyckte att jag lyxade till det men det var jäkligt beige.
Jag tycker om varmkorv med bröd. Jag blir mätt på fem korvar, det tycker jag är huvudsaken. Ska jag grilla blir det aldrig kött, då jag inte litar på att det blir väl tillagat.
Jag funderar på att köpa mat jag ej behöver tillaga själv. Nämligen revbensspjäll och potatissallad, den minsta förpackningen. Blir det potatissallad över kör jag på samma en dag till. Eller så köper jag kycklingklubbor dagen efter. Rostbiff skulle jag kunna köpa också, den är färdig att äta ur förpackningen. Nu sitter jag och har matfantasier igen.
Jag gillar inte "vanlig" varmkorv då jag tycker den smakar sågspån. Vill ha smakrika korvar som chorizo, kabanoss och bratwurst.
Wienerkorv är ätbar, men inte god. Lite sågspånssmak där med tyvärr.
Jaha, ok. Bullens pilsnerkorv då? Den har jag faktiskt aldrig testat. Vi ska grilla korv på fredag på mötesplatsen och det blir väl de där paketen med ett pojkansikte på.
Jag har testat Bullens pilsnerkorv. Den var inte god.
Den som tvingas ut i vildskog
ser med nyfödd syn på allt,
och han smakar tacksam
livets bröd och salt.
Karin Boye
ser med nyfödd syn på allt,
och han smakar tacksam
livets bröd och salt.
Karin Boye
Bullens har jag testat. Smakar inte sågspån, men är inte så kul smak på den ändå. Undviker den.