Höga triglyceridvärden
Moderator: Moderator 1
Höga triglyceridvärden
Fick statiner utskrivna för höga triglycerinvärden. Är inte så sugen på att ta dem dock
Last edited by 1Dave on 08 Sep 2024, 15:54, edited 1 time in total.
/Dave
Re: Höga triglycerinvärden
Tidigare har jag haft höga värden men sedan jag slutade med ost på smörgåsarna är värdena godkända. Statiner ger biverkningar som muskelsmärta och svaga muskler särskilt i låren.
Den som tvingas ut i vildskog
ser med nyfödd syn på allt,
och han smakar tacksam
livets bröd och salt.
Karin Boye
och han smakar tacksam
livets bröd och salt.
Karin Boye
Borde gå att lösa med kosten.
"Allt han har gjort är gott! Han får till och med de döva att höra och de stumma att tala." - Markusevangeliet 7:37
Ska ta blodprov imorgon inkl. blodfetter. Spännande vad det visar. Har inte hållit igen på osten.
"Allt han har gjort är gott! Han får till och med de döva att höra och de stumma att tala." - Markusevangeliet 7:37
1Dave borde kunna få godkända värden om han lägger om kosten som sagt. Jag vet att han äter strips.
och han smakar tacksam
livets bröd och salt.
Karin Boye
och han smakar tacksam
livets bröd och salt.
Karin Boye
Jag äter Atorvastatin mot höga blodfetter o triglycerider.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Det är statin.
Som Geta säger så äter jag bland annat strips. Och chips mm. Ska försöka lägga om kosten och se om det hjälper först.
Och motionera mera för hälsans skull
Och motionera mera för hälsans skull
/Dave
Har också höga blodfetter. Lade om kosten, hjälpte inte. Kan vara ärftligt sade doktorn men kan också vara en biverkan av Risperidon sade han. Fick fibrater men blev yr, svag och illamående. Slutade då. Tyvärr så vet jag nu inte vad jag ska göra. Motionerar dagligen.
Jag hade höga blodfetter och fick gå till en dietist. Det gav bra resultat. Men det är några år sedan nu.
Nuförtiden tror jag inte att någon läser av mina prover. Jag tar dem,som jag får uppmaning att göra, sen hör jag aldrig mer om det.
Mitt höga blodtryck till exempel. Inte ett ljud om det.
Nuförtiden tror jag inte att någon läser av mina prover. Jag tar dem,som jag får uppmaning att göra, sen hör jag aldrig mer om det.
Mitt höga blodtryck till exempel. Inte ett ljud om det.
"What is to give light must endure burning" ~ Viktor Frankl
Ja, du kan ju inte läsa journalen i 1177, memphis. Hur lade du om kosten?
och han smakar tacksam
livets bröd och salt.
Karin Boye
och han smakar tacksam
livets bröd och salt.
Karin Boye