Fantasio wrote: ↑17 Jun 2024, 17:31 Idag har varit en toppendag. Det började på morgonen när jag var ute och letade burkar några timmar. Jag fick ihop inte mindre än tretton kronor på det letandet. Efter det, nära varuhusen öppnade, tog jag plats på en prydnadskudde mellan två varuhus. Med mig hade jag en skylt där det stod "Hjälp mig, jag har cancer". Det slog an hos flanörerna, jag fick ihop hela 22 kronor på det. Allt som allt blev det således 35 kronor. Jag gör om denna bravad imorgon så har jag till en öl av mellanstorleken på bästa puben God vän. Jag vill dit snarast och höra hur det är med mina polare plus Fikret i baren. Planen är att späka mig fram till på fredag och med hjälp av min nyfunna förmögenhet kan jag gå dit. Det plus försörjningsstödet. Det blir att leva på nudlar och kranvatten i fyra dygn, sedan är fredagen här. Förhoppningsvis kan Bosse Rulltårta följa med, då har jag någon som kan bjussa på en öl eller två. Hela världen möts på God vän.
Det har stormat i mitt huvud de senaste dagarna. Röster, paranoia och annat jox. Men nu har det lugnat ned sig. Gissa varför? Just det, jag har varit på Systembolaget och handlat åtta öl, Norrlands djup. Jag är inne på kvällens andra starköl och har törst efter mer. Alkohol är en välsignelse, den skänker en härjad själ en stunds lindring. Öl slår benso och andra lugnande mediciner med hästlängder. Motståndare till fyllor brukar tjata om att man får ångest dagen efter en fylla, men så är inte fallet med mig. Jag blir en smula trött, det är allt. Det blir att hoppa över min Stesolid, dem blandar jag inte med starkvaror, även fast det bara skulle göra så jag somnar av den kombon. Äntligen är jag avslappnad, äntligen är jag lugn. Tack för det, Norrlands djup.
Kvällens skroderande.
Att skriva är en lisa för själen
Moderator: Moderator 1
Re: Att skriva är en lisa för själen
In a world where you can be anything, be kind.
Jag har idag skrivit tre inlägg på bloggen. Det tar fokus från mitt mående och jag är tacksam för all distraktion från mitt upplevda mående jag kan få.
Idag har varit en dålig dag. Mycket ångest och oro. Har skrivit mig till ett skaplig lugn. Skrivandet kräver fokus och tar således fokus från ångesten till skrivandet.
Ja det där är en lisa för själen - just keep it going.
Mmm. Att skriva sig till ett bättre mående är lite som att ta Atarax. Det lindrar, men inte på långa vägar nog.
-
- Koboltmedlem
Du skulle nog bli en bra författare Fantasio. Du skriver välformulerat och samlat. Börja med några små noveller, kanske utifrån egna livaupplevelser. Garanterat många som skulle vilja läsa. Sedan hamnar du i TV4:s morgonsoffa och får prata om din bok.
Tack, KatastrofLasse. Ja fyrans morgonsoffa vore nåt, det.KatastrofLasse wrote: ↑03 Oct 2024, 17:07 Du skulle nog bli en bra författare Fantasio. Du skriver välformulerat och samlat. Börja med några små noveller, kanske utifrån egna livaupplevelser. Garanterat många som skulle vilja läsa. Sedan hamnar du i TV4:s morgonsoffa och får prata om din bok.
-
- Koboltmedlem
Fantasio knäpper upp en folköl i soffan och lutar sig bekvämt bakåt. Priceless!