Koi wrote: ↑18 Jul 2024, 16:25
Dör kreativiteten med Klozapin?
Jag har inte provat Klozapin, så jag vet inte. Troligen så behöver man dopamin-kickar för att vara kreativ och de dämpas med antipsykotika. Nu är Klozapin en ovanlig sort, så du får prova om läkaren tycker du ska. Effekten är inte permanent, utan bara medan du tar medicinen.
Det är dags att ta septembers blodprov. Kanske redan imorgon. Det beror på hur dags jag kommer i säng om jag tar mig till vc eller inte. Jag har inte så långt att gå, ändå tar det emot.
Fantasio wrote: ↑22 Sep 2024, 17:36
Det är dags att ta septembers blodprov. Kanske redan imorgon. Det beror på hur dags jag kommer i säng om jag tar mig till vc eller inte. Jag har inte så långt att gå, ändå tar det emot.
boendet o vården vill att jag ska ta proverna i morgon för clozapinet
Går man upp mycket i vikt på Clozapine? Min läkare vill sätta in den. Trappar ut Abilify just nu. Har Haldol kvar än så länge. Går man upp kommer jag vägra. Då dör jag hellre. Har lyckats ta mig ner till 94 och det är inte lätt. Jag ska fan inte upp ett enda kg till. Det kan hon glömma. Hatar min kropp som den är nu. Har vägt 140 kg och kunde inte röra mig.
Inte kom jag iväg till vårdcentralen idag heller. Har en sista chans att ta mitt blodprov den 30:e september. Jag väntar alltid in i det längsta med att ta provet.