Missbrukargenen

Självmordsförsök passar här också.

Moderator: Moderator 1

Richard
Administratör

Re: Missbrukargenen

Post by Richard »

Usch!

Där är jag i.a.f. för att vi har en bra välfärd i Sverige, att man faktiskt kan få ersättning om man är sjuk. Istället för att hamna på gatan. Man blir nog automatiskt missbrukare om man hamnar på gatan, man skulle falla för drogerna direkt, då det känns bättre än att leva på gatan.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Ja vi har ett bättre system av skydd här i Sverige. I USA finns ett förakt för svaghet som jag inte tycker om. Där får man liksom bara skylla sig själv och bli utslängd på gatan.
"What is to give light must endure burning" ~ Viktor Frankl
mrsearlgray
Osmiummedlem

Post by mrsearlgray »

30-40% av hemlösa i USA har någon form av psykisk sjukdom tydligen, schizofreni är tydligen ganska vanligt där ibland. Har flera tittare från min kanal som reagerat på att jag lyckas bo själv här i Sverige medans de tvingas bo hos föräldrar eller syskon... :(
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

I Sverige förr fick man som psykiskt sjuk antingen bo på mentalsjukhus (hospital) eller bli omhändertagen av anhöriga. Det fanns fattighus också.
Den som tvingas ut i vildskog
ser med nyfödd syn på allt,
och han smakar tacksam
livets bröd och salt.

Karin Boye
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by Fantasio »

Jag bara måste ha något att dricka varje kväll. Idag hade jag en redan öppnad flaska på 1,5 liter, så det blir inte riktigt så mycket läsk då. När läsken är slut börjar jag med folkölen. Varför kan jag inte dricka vatten istället?
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

När jag varit I centrum och går hemåt brukar jag ibland passera Stadsmissionens lokaler. Där utanför finns ofta några pundare i olika stadier av förfall. Vilket liv. Vilket slit! Förstår inte att de orkar leva ens.
"What is to give light must endure burning" ~ Viktor Frankl
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by Fantasio »

Kanske jag är på väg ur mitt missbruk. En tvåliters-Cola har räckt i två dagar och öl har det bara blivit tre (med den jag dricker nu). Det är ju riktigt bra för att vara en fårad missbrukare.
KatastrofLasse
Koboltmedlem

Post by KatastrofLasse »

SoftWhiteUnderbelly brukar jag kolla på Youtube. Han intervjuar många olika typer av människor i olika grad av förfall. Rent tragiskt i de alla flesta fallen.

Tror dock ingen i klippen har problem med Coca Cola eller Folköl kan tilläggas. Det känns rätt harmlöst när allt kommer omkring. ;)
Post Reply