Spara och slösa tråden!

Om problem och framgångar i arbetslivet och utbildning samt ekonomiska problem.

Moderator: Moderator 1

Inwatto
Terbiummedlem

Re: Spara och slösa tråden!

Post by Inwatto »

Guld lockar fram det sämsta i en. Sparande är jag inte emot. Det kan vara bra att ha. Sparande i guld förstår jag inte. Tycker det verkar vara svårt att sälja när man behöver pengarna.
Zoidar
☢️ Neptuniummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Inwatto wrote: 01 Oct 2024, 14:12 Guld lockar fram det sämsta i en. Sparande är jag inte emot. Det kan vara bra att ha. Sparande i guld förstår jag inte. Tycker det verkar vara svårt att sälja när man behöver pengarna.
Vet inte om guld gör en mer girig. :think: Fast även aktier kan göra en girig. Aktier är mycket "spel", sälj och köp i rätt tid. Guld bara ligger likt en fond.
"Allt han har gjort är gott! Han får till och med de döva att höra och de stumma att tala." - Markusevangeliet 7:37
Inwatto
Terbiummedlem

Post by Inwatto »

Nåja, frågar du mig, så avråder jag från att spara i guld.
Zoidar
☢️ Neptuniummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Inwatto wrote: 01 Oct 2024, 16:02 Nåja, frågar du mig, så avråder jag från att spara i guld.
Ok! Tack! :)
"Allt han har gjort är gott! Han får till och med de döva att höra och de stumma att tala." - Markusevangeliet 7:37
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Man kan få guldfeber. Det är en högst reell sjukdom. Men den drabbar främst guldgrävare.
"What is to give light must endure burning" ~ Viktor Frankl
Zoidar
☢️ Neptuniummedlem ☢️

Post by Zoidar »

memphis wrote: 01 Oct 2024, 21:52 Man kan få guldfeber. Det är en högst reell sjukdom. Men den drabbar främst guldgrävare.
Vad innebär det?
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Då tänker man bara på guld, guld, guld. Precis hela tiden. Man försummar allt annat. Att äta ordentligt, dricka ordentligt, sina plikter, sina relationer. Påminner om andra beroendesjukdomar.
Zoidar
☢️ Neptuniummedlem ☢️

Post by Zoidar »

memphis wrote: 01 Oct 2024, 21:57 Då tänker man bara på guld, guld, guld. Precis hela tiden. Man försummar allt annat. Att äta ordentligt, dricka ordentligt, sina plikter, sina relationer. Påminner om andra beroendesjukdomar.
Aha, låter som heroinmissbruk.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Ja det påminner om heroin!
Post Reply