Buffé
Moderator: Moderator 1
Buffé
Vad tycker ni om bufféer? Frodas bakterierna i maten eller är det en seglivad myt? Jag är inte speciellt stor i maten, men föredrar bufféer framför a la carte. Tycker måltiderna är snålt tilltagna på lite finare ställen. Är bufféer bara för populasen, eller tilltalar de även dig?
Re: Buffé
Bakterier? Äsch! Kräng du på buffé. Jag har då aldrig blivit sjuk efter buffé. Vi har en enklare indisk lunchbuffé i stan för 120kr. Den är inte så dum.
"Allt han har gjort är gott! Han får till och med de döva att höra och de stumma att tala." - Markusevangeliet 7:37
Jag tycker buffé är lite ofräscht. När jag bor på hotell vill jag komma till frukosten tidigt, så inte så många andra pillat på maten. Och andats och hostat och snorat.
Likadant salladsbufféerna som finns i livsmedelsbutiker nuförtiden. Tycker inte om det.
Likadant salladsbufféerna som finns i livsmedelsbutiker nuförtiden. Tycker inte om det.
"What is to give light must endure burning" ~ Viktor Frankl
Är inte rädd för Buffé. Brukar bli bjuden på Buffé på min födelsedag. Här på ICA har plocksalladen tagits bort. Det finnas färdiga sallader att köpa som tillverkas i affären.
Den som tvingas ut i vildskog
ser med nyfödd syn på allt,
och han smakar tacksam
livets bröd och salt.
Karin Boye
ser med nyfödd syn på allt,
och han smakar tacksam
livets bröd och salt.
Karin Boye
I min stad har vi ett ställe kallat Peking House. De har funnits, och det på samma plats, så länge jag kan minnas. Tror det är samma familj som ägt det hela tiden. Inget vad man skulle kalla "fine dining", men jag tycker deras kvalitet är god. De har det mesta jag kan tänka mig från det kinesiska köket. Ja, förutom hund då. Tror fyra olika sorters friterad mat, inklusive vårrullar. Ris och nudlar har de också samt biff med lök och bambuskott. De får ett högt betyg av mig.
Tyvärr blir jag mätt alldeles för fort. Detta trots att jag tar bara lite ris. Jag vill stå mig en hel dag på det jag äter. Blir inte direkt hungrig efter en buffé, men lusten att äta mer finns tyvärr fortfarande när kvällen blivit sen.
Är Rosegarden en kedja? Jag skulle tro det. Ska vara asiatisk buffé, mende kör även japanskt, sushi. Det har jag aldrig smakat, det kanske man skulle göra. Annars har de ett rätt stort utbud av mat. Om kvällarna finns rått kött man plockar åt sig så steker de det på beställning. Deras buffé är riktigt strong måste jag säga.
Jag har käkat buffé på Rosegarden. Börja med lite och testa. Sen mer av det man gillar.Fantasio wrote: ↑07 Oct 2024, 17:38 Är Rosegarden en kedja? Jag skulle tro det. Ska vara asiatisk buffé, mende kör även japanskt, sushi. Det har jag aldrig smakat, det kanske man skulle göra. Annars har de ett rätt stort utbud av mat. Om kvällarna finns rått kött man plockar åt sig så steker de det på beställning. Deras buffé är riktigt strong måste jag säga.
"Allt han har gjort är gott! Han får till och med de döva att höra och de stumma att tala." - Markusevangeliet 7:37