Ja, så det kan bli. Min vän pratade om Bill Cosby och jag trodde han sa Bing Crosby. Han är ju död, sa jag. Det är han fan inte, svarade min vän.
Mitt nätverk
Moderator: Moderator 1
Re: Mitt nätverk
Jag känner för att ta spårvagnen norrut till min kompis. Minns inte riktigt om jag har varit hos honom sedan han fyllde år i slutet av augusti. Tror inte det. Kanske ringer jag honom på fredag (och lördag för att vara säker på att han lämnar ytterdörren olåst) och bjuder in mig till honom. Han brukar bjuda på kaffe och jag brukar köpa med mig chokladbollar. Vi tittar på TV tillsammans.
Imorgon kanske det blir ett besök hos min kompis. Stackarn sitter bara ensam förutom när han har boendestöd. Han ringde och väckte mig i morse, minns inte riktigt vad vi pratade om. Det är alltid trevligt att hälsa på honom.
Min ena kompis gnällde på mig att jag hittar på saker med andra och inte med honom. Han blev arg och kände sig försmådd. Anledningen till att jag inte vill hitta på saker med honom är att han inga pengar har. Vidare är det sällan jag hittar på saker med andra än honom. Men min andra kompis, vilken jag ska besöka imorgon, börjar tackla av. Han är 72 år gammal och lär väl snart hamna på äldreboende. Jag vill passa på att träffa honom innan så sker.
Nu har jag varit en sväng till min kompis och det var trevligt. Han bjöd på två koppar kaffe och ballerinakex. Själv köpte jag med mig chokladbollar och åt upp fem av sex. Vi tittade på TV, det var bordtennis-EM.
Jag såg på Facebook att Lasse Stefanz kommer till stan. Jag ringde till min vän i norra delen av staden och undrade om han ville följa med. Inte min musiksmak, men tänkte att kompisen möjligtvis skulle vara intresserad. Det går spårvagn hela vägen till haket de spelar på. Han har en affisch med Lasse Stefanz och jag vet sedan gammalt att han är ett fan av dem. Han sa att jag kunde ringa honom på fredag. Han är mannen som aldrig säger nej, bara kanske, kanske, kanske. Han vill ju inte följa med, han vill bara sitta hemma och bli dammig.
Har en brorsdotter, dotterdotter och dotterson i en annan stadsdel. Tur är väl det (ibland)
Menar du syster istället för dotter?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Då är mina planer inför julen färdiga. Det blir ett besök hos min gamle vän. Jag sa att jag skulle köpa med mig köttbullar och sill. Lite vill man ju ha att äta. Det ska bli trevligt att besöka honom. Det känns bra att han någon att fira med.
Familjen.
Mor och far
Lillasyster med familj
Fyra äldre halvsyskon (träffas inte mkt)
Mor och far
Lillasyster med familj
Fyra äldre halvsyskon (träffas inte mkt)
In a world where you can be anything, be kind.
Jag pratade med min hörselskadade vän och frågade en fyra, fem gånger vad han önskade sig i julklapp. God dag yxskaft. Sätt in hörapparaterna din odåga!