Spöke eller hallucination?

Berätta om intressanta eller ovanliga hallucinationer och vanföreställningar du haft.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
MsTibbs
☢️ Americiummedlem ☢️

Spöke eller hallucination?

Post by MsTibbs »

Jag såg en svart man på kyrkogården! Mitt på dagen! Som en kolteckning ungefär? Spöke eller hallucination?
In a world where you can be anything, be kind.
Fantasio
Rodiummedlem

Re: Spöke eller hallucination?

Post by Fantasio »

Jag tror ju på det övernaturliga, så kanske var det ett spöke du såg. Men drar till med att det var en hallucination.
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

MsTibbs wrote: 19 Jan 2025, 18:45 Jag såg en svart man på kyrkogården! Mitt på dagen! Som en kolteckning ungefär? Spöke eller hallucination?
Ibland kan man förvränga verkligheten. Ens hjärna. Det kan ju ha varit en person där - som omformades till ett spöke. Jag har haft massor med liknande synhallucinationer.
MsTibbs
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by MsTibbs »

Han bara piff försvann? Kunde inte gått bakom väggen? Ja jag vet inte…
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Nej då förstår jag. Antagligen en hallucination, ändå. Men jag tror inte på spöken. Fast en hjärna kan förvrida ens verklighet på väldigt obehagliga sätt. Tror mest på det. Du har ju inte mått så bra psykiskt på senare tid? Hjärnan har väl fullt upp - och skapar spöken. Som sagt jag har haft mycket synhallucinationer, även långt innan jag drack alkohol. Synhallucinationer brukar ju annars förklaras av missbruk.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

MsTibbs wrote: 19 Jan 2025, 18:45 Jag såg en svart man på kyrkogården! Mitt på dagen! Som en kolteckning ungefär? Spöke eller hallucination?
Nog en hallis. Du såg ju små gubbar för inte så länge sedan.
Jesus sade: "Han har sänt mig att utropa frihet för de fångna och syn för de blinda, att ge de förtryckta frihet och förkunna ett nådens år från Herren " - Lukas 4:18-19
MsTibbs
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by MsTibbs »

Zoidar wrote: 19 Jan 2025, 19:01
Nog en hallis. Du såg ju små gubbar för inte så länge sedan.
Ja! En hustomte också!
Post Reply