Hör jag röster?
Moderator: Moderator 1
Hör jag röster?
När jag missade mässan idag skrev jag till en bekant att jag inte kommer till fikan. Då kom ordet "barnrumpa!" i mitt huvud. Det kändes inte som det var min egen tanke. Är det att jag hör röster?
Jesus sade: "Han har sänt mig att utropa frihet för de fångna och syn för de blinda, att ge de förtryckta frihet och förkunna ett nådens år från Herren " - Lukas 4:18-19
Re: Hör jag röster?
Det tvivlar jag på.
Jesus sade: "Han har sänt mig att utropa frihet för de fångna och syn för de blinda, att ge de förtryckta frihet och förkunna ett nådens år från Herren " - Lukas 4:18-19
Det var inte min egen tanke. Ordet trängde sig på.
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
röster kommer för mig som utomstående röster, lika tydligt som när någon pratar med mig.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Jag hör dem med öronen. Som kvinnan som skrek. Jag ringde polisen. Som inte hittade någon skrikande kvinna.
Målningen är själens spegel
Jag har inre röster som hörs i hjärnan. De upplevs som främmande och har andra namn är jag. Det är som jag är splittrad och har ett skadat filter mot röster som gör att det blir så. En del röster är helt min egna hjärna, men en del är änglar och andar och kanske telepatisk kontakt med andra människor. Dock fungerar inte kommunikationen mellan hjärnor som en radio, där båda parter hör den andre utan bara den ene är medveten om vad som sker. Därför kan man aldrig sluta avtal telepatiskt.
Sedan kan man höra yttre röster med öronen och som om rösten kom utifrån hjärnan. Det kan vara en dörrklocka när man sover eller någon som skriker "Hej" eller annat. Jag hör ibland dörrklockan i sömnen, men har bestämt mig att inte stiga upp för det är bara min hjärna som bråkar. De får ringa en andra gång om de vill något. De gör de inte för jag vaknar till efter första signalen och då stängs det som gör att hjärnan kan återuppspela ljud för mig som en "röst".
Sedan kan man höra yttre röster med öronen och som om rösten kom utifrån hjärnan. Det kan vara en dörrklocka när man sover eller någon som skriker "Hej" eller annat. Jag hör ibland dörrklockan i sömnen, men har bestämt mig att inte stiga upp för det är bara min hjärna som bråkar. De får ringa en andra gång om de vill något. De gör de inte för jag vaknar till efter första signalen och då stängs det som gör att hjärnan kan återuppspela ljud för mig som en "röst".
Tack för era insikter!
När jag läste om himmelriket för några år sedan kom en arg röst som svor, som tynade svärande bort i intet. Den stod inte ut med att höra om det goda och försvann.
Edit: kan tillägga att rösten var i mitt huvud. Jag hörde den inte med öronen.
När jag läste om himmelriket för några år sedan kom en arg röst som svor, som tynade svärande bort i intet. Den stod inte ut med att höra om det goda och försvann.
Edit: kan tillägga att rösten var i mitt huvud. Jag hörde den inte med öronen.
Råkar ofta ut för samma fenomen. Ord som är nedvärderande. De bara dyker upp i huvudet. Tänker direkt efter, "Hoppas ingen hörde det där".
'cause the freak inside controls my mind
Jag har också nedvärderande inte kommentarer. Stupid bitch och sådant. Men det har blivit lite bättre sen jag slutade att tala högt för mig själv.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Inkränkande tankar brukar jag kalla mina tankar som inte är mina egna som verkar komma utifrån.
Tankepåsättning är nog ordet. Det är ens egna tanke men vill inte kännas vid det.