Dejt-tråden

Om problem med samlevnad och att hitta en partner.

Moderator: Moderator 1

mrsearlgray
Iridiummedlem

Re: Dejt-tråden

Post by mrsearlgray »

Nobel wrote: 01 Feb 2025, 15:49 Ja, sant. "Om du någon gång laddar ner Tinder, hör av dig" ;-)
Haha ja, skriv något finare till henne kanske men annars en rolig idé att skicka!
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Nobel
Tuliummedlem

Post by Nobel »

mrsearlgray wrote: 01 Feb 2025, 15:56
Nobel wrote: 01 Feb 2025, 15:49 Ja, sant. "Om du någon gång laddar ner Tinder, hör av dig" ;-)
Haha ja, skriv något finare till henne kanske men annars en rolig idé att skicka!
Det var med glimten i ögat. Skulle uttrycka mig finare än så om det kom till kritan. Jag hade ju tagit det som en komplimang. Tror hon också hade gjort det. Det var en gammal universitetskursare som hörde av sig för något år sedan och frågade om vi skulle dejta. Tog det bara som en komplimang och det gjorde min dag.

Tänker också att man hört historier, "Din pappa frågade mig om en dejt 20 ggr innan jag tackade ja". Det ligger något i att aldrig ge upp :lol:
'cause the freak inside controls my mind
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Efter att man är i episoden med att barn ska eller förhoppningsvis för den som önskar det, ska bli gjorda och låtas växa upp och allt sånt. Kan det egentligen lika gärna kvitta. Man har sitt liv, som man inordnat. Som man vill förhoppningsvis.
Nobel
Tuliummedlem

Post by Nobel »

Inte hört något på tre dagar. Hon är nog inte så intresserad, fem minuter att svara är inte mycket begärt på tre dagar. En sak jag lärt mig av erfarenhet är att inte dubbelmessa. Meddelandet har nått fram. Jag har dock en teori om vad som händer i hennes liv. Det var kul så länge känslorna höll i sig :-D Upplever att vi är på god vänskaplig fot i alla fall. Undra när känslorna tar fart nästa gång.
Nobel
Tuliummedlem

Post by Nobel »

Känner mycket just nu. Får försöka lugna mig. Men något säger mig att det är näst intill omöjligt.
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️

Post by Leakim97 »

Nobel wrote: 12 Feb 2025, 16:14 Känner mycket just nu. Får försöka lugna mig. Men något säger mig att det är näst intill omöjligt.
Varför? Whats happening
Nobel
Tuliummedlem

Post by Nobel »

Har inte hört från henne på en vecka. Alltså är jag inte prioriterad. Vet hon har ett ex som skulle blivit ett sex års förhållande i början på februari. Men det känns inte bra att vara bortprioriterad på det sättet. Tänker några olika saker kan hända. Till exempel att hon hör av sig om någon dag och säger att hon haft mycket eller att hon inte mått så bra. Alternativt att hon inte hör av sig alls eller inte har någon ursäkt för sin frånvaro. Önskar vi hade träffats i en alternativ verklighet där inte allt detta hände just nu i hennes liv, för hennes personlighet är 10 av 10. Det finns ett djup i hennes närvaro som jag inte riktigt kan sätta fingret på, men det är som att hon kittlar min själ på något vis. Det händer inte så ofta. Med henne kan jag utforska mina tankar och hon är skicklig på känslor (vilket alltid varit min svaghet hos kvinnor).
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Nobel wrote: 12 Feb 2025, 17:06 Har inte hört från henne på en vecka. Alltså är jag inte prioriterad. Vet hon har ett ex som skulle blivit ett sex års förhållande i början på februari. Men det känns inte bra att vara bortprioriterad på det sättet. Tänker några olika saker kan hända. Till exempel att hon hör av sig om någon dag och säger att hon haft mycket eller att hon inte mått så bra. Alternativt att hon inte hör av sig alls eller inte har någon ursäkt för sin frånvaro. Önskar vi hade träffats i en alternativ verklighet där inte allt detta hände just nu i hennes liv, för hennes personlighet är 10 av 10. Det finns ett djup i hennes närvaro som jag inte riktigt kan sätta fingret på, men det är som att hon kittlar min själ på något vis. Det händer inte så ofta. Med henne kan jag utforska mina tankar och hon är skicklig på känslor (vilket alltid varit min svaghet hos kvinnor).
Kan det inte vara så att du visat för lite intresse och hon inte tror du är intresserad?
Jesus sade: "Han har sänt mig att utropa frihet för de fångna och syn för de blinda, att ge de förtryckta frihet och förkunna ett nådens år från Herren " - Lukas 4:18-19
Nobel
Tuliummedlem

Post by Nobel »

Jag har tänkt på det också. Kan vara så. När vi var hemma hos mig och lagade mat tillsammans så frågade hon om mitt dejtingliv. Jag berättade om mitt dejtingliv men grävde inte så mycket i det eftersom att frågan kom från ingenstans mitt i måltiden och jag föredrar att få tänka igenom saker innan jag ger mig in i diskussioner. Jag har försökt visa intresse, men tänker att för mig är det viktigt att relationen är balanserad. Jag jagar inte någon som inte visar entusiasm tillbaka. Innan jag insjuknade hade jag lätt för att dejta. Behövde bara gå på klubb en valfri fredags- eller lördagskväll så kunde jag dra med mig någon hem om jag ville. Jag skulle ju kunna dra iväg ett sms, men känner det är bäst att invänta hennes svar. Vi träffades mycket innan och hon kanske vill ha distans, då ger jag henne den. Har en teori att om någon vill ha dig så kommer dem tillbaka. Sist vi sågs bjöd hon dessutom in mig till att lägga in grönsaker med henne och hennes kompis. Så om inte annat kommer jag få en inbjudan till det om någon vecka eller månad. Men visst är det lockande att fråga henne om vilken modell hennes mikrovågsugn har.
Nobel
Tuliummedlem

Post by Nobel »

Och skriver hon något i stil med, "oj jag glömde svara", ser jag det som att hon vill ha distans till mina närmanden. För vem glömmer i en vecka om den vill ha kontakt med en person? Då får hon distansen :lol: Jag har aldrig haft svårt att träffa någon egentligen, har bara fått det efter psykosen eftersom att mitt självförtroende och självkänsla varit i botten under många år. Men den har börjat återhämta sig nu. Och jag vet att om jag går på klubben så kan jag relativt lätt träffa någon. Men den här tjejen har en personlighet som jag gillar och det händer mer sällan.
Richard
Administratör

Post by Richard »

Nobel wrote: 12 Feb 2025, 17:33 Jag har tänkt på det också. Kan vara så. När vi var hemma hos mig och lagade mat tillsammans så frågade hon om mitt dejtingliv. Jag berättade om mitt dejtingliv men grävde inte så mycket i det eftersom att frågan kom från ingenstans mitt i måltiden och jag föredrar att få tänka igenom saker innan jag ger mig in i diskussioner. Jag har försökt visa intresse, men tänker att för mig är det viktigt att relationen är balanserad. Jag jagar inte någon som inte visar entusiasm tillbaka. Innan jag insjuknade hade jag lätt för att dejta. Behövde bara gå på klubb en valfri fredags- eller lördagskväll så kunde jag dra med mig någon hem om jag ville. Jag skulle ju kunna dra iväg ett sms, men känner det är bäst att invänta hennes svar. Vi träffades mycket innan och hon kanske vill ha distans, då ger jag henne den. Har en teori att om någon vill ha dig så kommer dem tillbaka. Sist vi sågs bjöd hon dessutom in mig till att lägga in grönsaker med henne och hennes kompis. Så om inte annat kommer jag få en inbjudan till det om någon vecka eller månad. Men visst är det lockande att fråga henne om vilken modell hennes mikrovågsugn har.
Det var en tjej som jag träffade på psykiatrisk avdelning 2003, sen började hon ringa mig, varje dag, o tjatade om att få träffas. Ibland hände det att jag var snäll o kom hem på middag hos henne. Men t.ex. när jag låg på sjukhuset för ett benbrott, ja då ringer hon till sjukhuset för att fråga vad jag har för typ av strykjärn hemma...

Visst, det var lite irriterande, men så träffade jag en flickvän 2016 o nämnde det för henne. Sen dess har jag aldrig hört av henne igen...
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Nobel
Tuliummedlem

Post by Nobel »

Ja, när hon frågade om mitt dejtingliv så sade jag att jag inte stressar något, utan jag brukar leva mitt liv tills jag träffar någon jag är intresserad av och att jag då fokuserar på den personen. Antingen blir det något eller inte, om det inte blir något så fortsätter jag att leva mitt liv och att fokusera på mig själv.

Tänkte på mikrovågsugn eftersom att jag sett det i en meme. Den handlade om en kille som hade en konversation med en tjej som höll på att ta dö ut och att han var tvungen med att dra till med en drastisk fråga för att få henne att fortsätta behålla intresset för konversationen :lol:
Post Reply