Bank-ID

Om att köpa dator, lösa datorproblem och tipsa om dataspel.

Moderator: Moderator 1

Fantasio
Rodiummedlem

Re: Bank-ID

Post by Fantasio »

Numera måste man boka tid för blodprov. Har varit drop-in innan. Måste förnya mitt bank-ID. Dessutom har jag fått tid hos diabetessjuksköterskan på måndag och ska ta fasteprover. Det ska också gå via bank-ID. Jag behöver hjälp.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Du kan få hjälp på banken för att förnya ditt bank-ID.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Ja, jag hoppas på det.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag har inte tagit mitt blodprov sedan i november. Går det att ringa vårdcentralen och boka tid över telefonen? Fast jag vet ju att jag borde förnya mitt bank-ID ändå.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

På min vårdcentral går det att ringa för att boka tid på labbet.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Geta wrote: 25 Jan 2025, 21:14 På min vårdcentral går det att ringa för att boka tid på labbet.
Tack för infon, Geta. Får slå dem en signal på måndag.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Teknik ska väl ändå existera och utvecklas för att underlätta det dagliga livet? Men varför är det då så krångligt och invecklat många gånger? Man ska sitta där med sin mobiltelefon och swisha, surfa på det spretiga Internet. Dessutom kan man bli bedragen då kriminella hänger med i utvecklingen och viljan att stjäla är stor hos visst klientel. Jag har ett utgånget bank-ID och kan inte längre ens boka tid på vårdcentralen. Dessutom har det fasta telefonnätet lagts ned, så man måste ha en dyr mobiltelefon och alltid ha den laddad för att kunna komma i kontakt med folk. Kalla mig gärna teknikfientlig. Det var bättre förr.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Det är mer komplicerat idag och var enklare förr.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Geta wrote: 01 Feb 2025, 21:09 Det är mer komplicerat idag och var enklare förr.
Jag håller med dig. Var det inte Ulf Peder Olrog som tog livet av sig då han inte kände sig hemma i det moderna tidevarvet? Har för mig jag läst det någonstans.
Post Reply