Tecknar han fortfarande Kalle Anka?
Stora tråden om serier
Moderator: Moderator 1
Re: Stora tråden om serier
Vet inte! Tror nog han fortfarande tecknar Kalle Anka, men om det blir serietidningar av det undrar jag.
Jesus sade: "Han har sänt mig att utropa frihet för de fångna och syn för de blinda, att ge de förtryckta frihet och förkunna ett nådens år från Herren " - Lukas 4:18-19
En anställd på mötesplatsen har både första Fantomen och första Knasen. Fantomen visade han en gång. Loppisfynd.
Måste väl vara värda multum?
Jesus sade: "Han har sänt mig att utropa frihet för de fångna och syn för de blinda, att ge de förtryckta frihet och förkunna ett nådens år från Herren " - Lukas 4:18-19
Första Fantomen var med i Bytt är bytt och jag tror i nyskick. Den var värderad till 10 000 kronor.
-
- Niobmedlem
10 papp är ju bra, men inget man kan leva på någon längre tid.
Näst roligast efter Don Martin var Dave Berg. Hans humor kunde till och med jag som barn både förstå och uppskatta. Detta i tidningen MAD.
Fantomen var bra. Jag hade massor med tidningar som mindre, ärvt och loppmarknader och sånt. Numer är det lite ovanligare och de kostar för mycket.
Jag är sugen på att sälja min tidning Attack-serien. Har det första numret (från 1983) i mint condition. Den finns inte i det skicket hos Seriesam. Near mint finns för 50 spänn. Jag tar ockerpriser, jag släpper den inte för mindre än en femhundring.
Förlaget Cobolt säljer Spirous äventyr, men inga som jag känner igen. Skulle vilja ha alla jag har i sönderläst skick i hårda pärmar, inbundna. De har gett ut Tintin inbundna, men Tintin säljer antagligen mycket bättre än Spirou.
Får jag fresta med första numret av Seriemagasinet Special? Från sent 70-tal eller tidigt 80-tal. Har väl en sex, sju stycken av dem.