Japp... finns en anledning till att majoriteten av usa's hemlösa är psykiskt sjuka... många har just schizofreni också. Kollade en gång vad mina mediciner kostar där: 29.000kr i månaden för alla.memphis wrote: ↑30 Jan 2025, 15:24Usch vad hemskt! Hur kan man vara emot att människor har tillgång till vård? Då är man ren ondska!mrsearlgray wrote: ↑30 Jan 2025, 15:22Japp! Tycker det är läskigt, som tur var frös en domare deras försök att stänga ner medicaid och SSI... Tänk att vara sjuk eller ha funktionsnedsättning i usa nu? att leva på SSI och kanske veta att det inte är permanent...
Biden vs Trump
Moderator: Moderator 1
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Re: Biden vs Trump
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Man bör se Trump i ett större sammanhang. Det pågår en en våg av fascism som växer över världen. Och så är USA mycket stort, så vad som gäller där får efterverkningar i resten av världen.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Trump och Musk är mycket obehagliga. Särskilt tillsammans. Finns säkert ett ord för extremt rika personer som inte vill ha ett välfärdssamhälle. Men jag könner inte till det ordet..mrsearlgray wrote: ↑30 Jan 2025, 15:26Japp... finns en anledning till att majoriteten av usa's hemlösa är psykiskt sjuka... många har just schizofreni också. Kollade en gång vad mina mediciner kostar där: 29.000kr i månaden för alla.memphis wrote: ↑30 Jan 2025, 15:24Usch vad hemskt! Hur kan man vara emot att människor har tillgång till vård? Då är man ren ondska!mrsearlgray wrote: ↑30 Jan 2025, 15:22
Japp! Tycker det är läskigt, som tur var frös en domare deras försök att stänga ner medicaid och SSI... Tänk att vara sjuk eller ha funktionsnedsättning i usa nu? att leva på SSI och kanske veta att det inte är permanent...
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Jo nu kom jag på ordet. Rovkapitalism.
https://www.gp.se/kultur/kulturkronika/ ... 62ad856463mrsearlgray wrote: ↑30 Jan 2025, 14:36 Han verkar twittra hela dagarna... Hatar honom mer än nån annan person.
Roligt med Trumps handelskrig mot Europa och andra världsdelar. Kul med lite omväxling, va? Det blir nog bra det här!!!! 

Man betala tullavgift nu på Amazon.com ?
Jesus sade: "Han har sänt mig att utropa frihet för de fångna och syn för de blinda, att ge de förtryckta frihet och förkunna ett nådens år från Herren " - Lukas 4:18-19
Det beror väl på hur långt Trump driver det. Helt klart gillar han att sätta skräck i andra. Ett sympatiskt drag!!!
Blir det 25% på priset i tull blir det inte mer man beställer där iaf.
Jesus sade: "Han har sänt mig att utropa frihet för de fångna och syn för de blinda, att ge de förtryckta frihet och förkunna ett nådens år från Herren " - Lukas 4:18-19
Det kommer vittnesmål om att Elon Musk och Trump bryter mot lagar när de söndrar det amerikanska samhället. Jag hoppas att Trump blir avsatt i tid, innan han orsakar för mycket skada. Tänker att han saboterar för klimatarbetet men även de amerikanska institutionerna.
Det är Donald Trumps fel att jag gick från några hundra i vinst, till ett par tusen back i mina Bitcoins... 

Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/