SOS

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38700
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: SOS

Post by Geta »

Jag tycker att det är svårt att höra vad rapartisterna sjunger. Texten är ju viktig.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18319
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: SOS

Post by Fantasio »

Det var sån där eländig rapmusik ("musik") på nationaldagsfirandet på TV. Jag gläppte över när jag kollade på hockey i andra kanalen. Fy bubblan, vilket skräp. Och sättet rapparna rör sig på osar kaxighet och våld lång väg.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38700
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: SOS

Post by Geta »

Om man ska var politiskt korrekt i Sverige idag, ska man gilla rapmusik.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4681
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: SOS

Post by Cosmos »

Det är en viss skillnad på PK-musik från en tid till en annan. På 70-talet gällde proggmusik och folkmusik från folk som varken kunde spela eller sjunga. Jag fick trauman för livet. Ni som tillhör den äldre generationen minns väl Samla mammas manna, Gud i brallan, Fläsket brinner, Älgarnas trädgård, Träd gräs och stenar, Rena rama...?

Rapen är bara upphaussad för att den är vänster och handlar om "unga, frustrerade killar i utanförskap".
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18319
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: SOS

Post by Fantasio »

Imorgon ska två titaner mötas för andra gången. Vi ska utbyta erfarenheter och avancera bortom frontlinjen. Slå hårt mot det totalitära systemets förespråkare och icke visa ens en gnutta nåd. Revolution!
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4681
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: SOS

Post by Cosmos »

Vi lever ju i "den djupa staten", d v s att alla samhällsfunktioner är skapade för att ett enda parti ska kunna regera och det är S. Dessutom sitter generaldirektörerna där som politiskt tillsatta. S har sett till att ha sossar som generaldirektörerna för de flesta myndigheter och dessa styr med sin agenda. Som exempel Anna Ekström som tidigare var GD för Skolverket nu utbildningsminister och så då politruken Dan Eliasson som trots att han förstör myndighet efter myndighet, ständigt får nya toppjobb. Just nu är han GD för MSB (Myndigheten för säkerhet och Beredskap. Innan dess var han utskälld rikspolischef, GD för Försäkringskassan där skandal efter skandal uppstod. Ytterligare innan dess var han GD för Migrationsverket där han styrde med järnhårda nypor. Både Ekström och Eliasson är S-märkta.

I domstolorna, som ska fungera som opartiska representanter för folket, sitter politiker som nämndemän och de dömer efter sina partiers agenda.

Korruption kallas det.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38700
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: SOS

Post by Geta »

Dan Eliasson är förflyttad till elefantkyrkogården. Han basar inte över
MSB längre. Sossar tycker att det är odemokratiskt om de inte styr Sverige.
Anna Ekström jublade över resultaten i PISA-undersökningen förra gången.
Det kom fram att det var båg alltsammans. Alla lågpresterande elever uteslöts.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18319
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: SOS

Post by Fantasio »

Mötet gick jättebra. Killen jag sammanstrålade med var skärpt, sådant märker man rätt snart. Jag ska hjälpa hans parti så gott jag kan.
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18319
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: SOS

Post by Fantasio »

Jag bad om hjälp med att dela ut mina papper, men fick just inget svar. Lite dålig stil, faktiskt.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38700
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: SOS

Post by Geta »

Vill du ha valarbetare. Ska du ställa upp i kyrkovalet i höst.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18319
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: SOS

Post by Fantasio »

Jag kommer att rösta på mitt eget parti. Tror på en del ströröster.
User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3383
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: SOS

Post by Nobel »

Hur skiljer sig ditt parti från de andra redan etablerade partierna? Vilka är ditt partis hjärtefrågor?
'cause the freak inside controls my mind
Post Reply