Vad irriterar dig just nu?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Swesanne
Talliummedlem
Posts: 5688
Joined: 18 Aug 2021, 19:19

Re: Vad irriterar dig just nu?

Post by Swesanne »

Miika wrote: 24 Nov 2021, 15:31 Conny skulle laga mat, pasta med creme fraiche. Han hällde i det i pastavattnet! det ska ju blandas med den färdigkokta pastan, suck
Hi hi… inte kul
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 61104
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Vad irriterar dig just nu?

Post by Nissegossen »

Får se här nu om miljöpartiet lämnar regeringen, då blir det ny omröstning om statsministerposten https://www.expressen.se/nyheter/mp-kan ... budgeten-/
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3383
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: Vad irriterar dig just nu?

Post by Nobel »

Det är omöjligt att prata schizofreni med en av mina släktingar som påstår att allt går att lösa genom att ändra attityd till sjukdomen. Tror att symtomen bara är påhittade. Blir less på det. Tänker inte diskutera det med denna släktingen längre för det är ingen idé att ens fortsätta försöka. Att förändra tankar kan visst ta en långt, men vissa saker kan inte tankar fixa.
'cause the freak inside controls my mind
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38715
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vad irriterar dig just nu?

Post by Geta »

Jag måste också läsa skriftliga instruktioner väldigt noga. Får kolla flera
gånger.

När det gäller politik förstår jag inte mycket idag.

Att schizofreni försvinner om man tänker annorlunda är helt uppåt väggarna.
KBT brukar inte hjälpa vid den diagnosen.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6895
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Vad irriterar dig just nu?

Post by Hercules723 »

Nobel wrote: 24 Nov 2021, 16:18 Det är omöjligt att prata schizofreni med en av mina släktingar som påstår att allt går att lösa genom att ändra attityd till sjukdomen. Tror att symtomen bara är påhittade. Blir less på det. Tänker inte diskutera det med denna släktingen längre för det är ingen idé att ens fortsätta försöka. Att förändra tankar kan visst ta en långt, men vissa saker kan inte tankar fixa.
Ganska många människor går i genom livet utan bekymmer. Sådana tror ibland att det bara krävs rätt typ av tankeverksamhet för att lösa problem, som missbruk, psykisk sjukdom m.m. Det har aldrig drabbats, så allt hänger på tankar.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38712
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Vad irriterar dig just nu?

Post by memphis »

Förstår vad du menar Herkules, men jag tror inte att någon går igenom livet utan bekymmer. Däremot är det så att man kan inte förstå vad man inte själv gått igenom. Det blir en låtsad förståelse i så fall.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38715
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vad irriterar dig just nu?

Post by Geta »

Man hittar alltid på något bekymmer. Litet eller stort.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38712
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Vad irriterar dig just nu?

Post by memphis »

Ja, det är så hjärnan funkar. Den skannar ständigt efter problem.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6895
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Vad irriterar dig just nu?

Post by Hercules723 »

Bekymmer = större motgångar var vad jag menade. Jag tänkte ändra men ville inte ha det där. "Det här inlägget har ändrats 58 gånger." :P
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38712
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Vad irriterar dig just nu?

Post by memphis »

Haha! Ja det är ganska irriterande att det står så :)
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38715
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vad irriterar dig just nu?

Post by Geta »

Sedan jag fick fysisk funktionsnedsättning, måste jag hela tiden fundera på
hur jag ska lösa praktiska problem.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Musiker
Niobmedlem
Posts: 247
Joined: 28 Sep 2021, 18:48

Re: Vad irriterar dig just nu?

Post by Musiker »

Jag har haft/har en störd relation med mina föräldrar. Dom tillhör Equmeniakyrkan och kan bara acceptera människor som är dom själva lika. Dom har alltid velat att jag ska passa in i denna mall men det gör jag inte. Jag röker, snusar och dricker och därför avvisar dom mig innerst inne och en fläck på tröjan är det nästan dödsstraff på. Geta har rätt tror jag. Personlighetsstörningar bottnar ofta i en störd relation med sina närmaste. Att inte vara accepterad.
Post Reply