Hur känns det Fantasio med ångesten?
Att skriva är en lisa för själen
Moderator: Moderator 1
Re: Att skriva är en lisa för själen
Ty så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son.
- John 3:16
- John 3:16
Jag tycker bestämt att det är bättre.
Jodå. Kanske jag fått en släng av lappsjuka, då jag bara interagerat med pizzabagaren de tre sist dygnen.
Det blev ett inlägg på bloggen idag. Vips slog jag ihjäl kanske tio minuter.
"Jag har en diger samling stenkakor, men den kan alltid bli större. Just nu söker jag skivor med Teddy Leif och Hilmer Borgeling. Jag är redo att betala en bra slant för dem och jag skulle uppskatta om någon läsare kanske sitter på några av dem och är villiga att sälja dem till mig. Jag kan sträcka mig till 20 kronor per skiva, du får en slant och jag får ett stycke musikhistoria att ta del av. Musik som den på den gamla goda tiden görs inte längre, inte sant? Tänk bara "Negerpojkens dröm" (med Ingvar Tjotta Olsson), den är så fin att man nästan börjar gråta. Idag ska det vara elektrifierat, dunka-dunka för hela slanten. Jag kommer här att tänka på de långhåriga sluskarna i The Beatles. Tvi vale! Tacka vet jag smäktande toner från förr, de blir man på bra humör av och de håller att lyssna om på tusentals gånger. Glöm inte: du har pengar att tjäna på att sälja till mig. Hör av dig i kommentarerna om du har något värt att sälja."
Ett av fem inlägg på bloggen idag.
Ett av fem inlägg på bloggen idag.
Jag antar att jag kommer att skriva något på bloggen. Behöver distrahera mig och inte sitta och känna efter.
Jag kommer att skriva en eldfängd text på min blogg. Måste skifta fokus från måendet till det litterära.