Sådan är min psykos
Moderator: Moderator 1
Re: Sådan är min psykos
Man behöver inte vara utåtagerande vid psykos.
Jag måste väl ha varit i psykos sist jag blev inlagd. Det blev LPT och det sätts inte lättvindigt. Men vara bara ett knappt dygn på PIVA. Minipsykos, kanske. Jag gapade och skrek inte.
Jag blir rätt röstpåverkad och det vet tydligen enskilda skötare om. De brukar fråga hur jag har det med röster. Men ibland får jag färdiga tankar inplanterade i mitt huvud. Svårt att förklara.
Jag blir ibland rädd för små banala saker som inte borde skrämma någon. Som exempel kan jag ta upp bokstaven "S". Ju fler S, ju sämre är det. Tror det kommer sig av S som i Satan.
"The record shows, I took the blows, and did it My Way"
Siffran "6" kan ibland skrämma mig av samma anledning.
Ty så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son.
- John 3:16
Mig med! Jag fick behandlingsrum nr 6 idag hos tandläkaren. Kändes olycksbådande.
Sedan jag kom till tro har skräcken minskat radikalt, men ibland kryper den på mig ändå.
Det låter ju bra! På vilket vis har du blivit hjälpt?
Även om det är mörka krafter så har Jesus segrat över dem på korset så jag känner mig beskyddad. Skrämmer en är vad ondskan gör, men det är en avväpnad makt, ett tandlöst lejon.
När jag blivit inlagd har jag aldrig varit rädd för vårdpersonalen, Men nu har jag blivit inlagd många gånger och har på sin höjd varit prepsykotisk vid vissa inläggningar. Man har ju hört om personer som mer eller mindre har slagits för sina liv när de blir omhändertagna. Det har inte jag gjort. Jag säger som Geta: jag smyger under radarn. Men det betyder inte på långa vägar att jag inte har haft fler psykoser än jag vill tänka på.