Stora tråden om serier

Moderator: Moderator 1

Fantasio
☢️ Americiummedlem ☢️

Re: Stora tråden om serier

Post by Fantasio »

Tyvärr blev jag av med alla MAD-pocketar när mina föräldrar gick bort. Där fanns bland annat Don Martin-pocketar som både jag och min pappa köpte. Avsnoppande svar på dumma frågor hade jag flera av också. Al Jaffee låg bakom dem.
Fantasio
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Fantasio »

Jag har rätt många seriealbum sparade. Tror jag har Gaston-album i sovrummet, de är rätt roliga. Köpte aldrig alla, men de flesta har jag. Den serien är skapad av Franquin som även skapade Spirou.
Fantasio
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Fantasio »

En i personalen på mötesplatsen visade mig sin bok full med serier och värde på dem. Tror det var Seriesam som gav ut den. De serier jag nämnde fanns alla med i den. Min Agent X9 tror jag låg på 800 kronor, den köpte jag för 120 eller 150 kronor 1985. Finaste Kalle Ankan är värderad till 250 000 kronor.
Fantasio
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Fantasio »

Jag besökte ofta ett antikvariat som barn och ungdom. Lite konstigt att där inte fanns fler Agent X9 från 70-talet, vi snackar tidigt 80-tal. Det var en rätt liten butik, men smockfull med tidningar.
Fantasio
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Fantasio »

Jag undrar om jag har några James Bond-tidningar. Hade aldrig så många sådana, men bör ha en två, tre stycken kvar. Annars vet jag inte vad jag har för serietidningar. Det har inte blivit att läsa Svenska MAD ännu, där har jag en smärre skatt att ta del av.
Fantasio
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Fantasio »

Jag har inte köpt "Tintin i Sovjet" i färg, den fanns inte släppt när jag köpte på mig alla Tintin-album för ett par år sedan. Vidare har jag bara "Tintin i Kongo" som faksimilutgåva. Jag planerar att köpa den nästföljande ("Tintin i Amerika") också den i faksimilutgåva. Vet inte hur många svartvita album som gjordes, det kan vara en tre, fyra stycken.
Post Reply