De godaste smörgåsarna

Recept på bra, lättlagad och billig mat.

Moderator: Moderator 1

Fantasio
☢️ Americiummedlem ☢️

Re: De godaste smörgåsarna

Post by Fantasio »

Geta wrote: 12 Mar 2026, 08:38 Jag köper surdegsfrallor på Pressbyrån med ost och skinka.
Det låter både gott och nyttigt. Vad får du ge för en smörgås?
Geta
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Geta »

Fantasio wrote: 12 Mar 2026, 18:15
Geta wrote: 12 Mar 2026, 08:38 Jag köper surdegsfrallor på Pressbyrån med ost och skinka.
Det låter både gott och nyttigt. Vad får du ge för en smörgås?
Det brukar gå på 50 kr med kaffe.
Fantasio
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Fantasio »

Det var inte så farligt med Pressbyråmått mätt. Själv ska jag köpa mig en Coca-Colaför 50 kronor ikväll.
Fantasio
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Fantasio »

Jag skulle kunna smita in på Subway imorgon, då jag har planer på att ta färdtjänsten till bankomaten mittemot dem. Jag får se. Måste i så fall komma ihåg att ta med mig en plastpåse att bära mackan i.
Fantasio
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Fantasio »

De mataffärer som saknar manuell disk har ett torftigt utbud av ost. Det är mest tråkig herrgårdsost, grevéost och prästost de tillhandahåller. Jag är ute efter stark och smulig ost, vill ha en välsmakande och stark ost. Lägg till rädisor så har du en jättegod smörgås. Jag måste försöka ta mig till Norins Ost och köpa mig en bumling på ett kilo. Dit kan jag ta färdtjänst, hemfärden blir ett kapitel för sig.
Fantasio
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Fantasio »

Nu var det ett tag sedan jag handlade på Subway. Jag kommer att befinna mig i krokarna idag, så möjligheten till ett köp där finns. Blir väl en klassiker, nämligen en American steakhouse melt.
zoegas
Rodiummedlem

Post by zoegas »

Hade velat tjoffa i mig en smörgåstårta. Där finns ingen gräns på hur mycket tårta jag kan äta.
Fantasio
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Fantasio »

En snabb googling gav vid handen att ytterligare en Subway-restaurang öppnat i min hemstad. Den butiken öppnar redan klockan sju, nere på stan öppnar de klockan nio. Jag som hörde ett rykte om att det gick dåligt för dem, det stämde alltså inte.
zoegas
Rodiummedlem

Post by zoegas »

Det skrevs i tidningen att Subway hade dålig hygien. Mögel, råttor och grejer. Kanske det var vad som menades?
Fantasio
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Fantasio »

Det blir en American steakhouse melt på Subway idag. Minns inte när jag var där sist, men det var flera månader sedan i alla fall.
Fantasio
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Fantasio »

Jag åt mackan på en och samma gång. Inte fantastik på något sätt, men godkänd.
Fantasio
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Fantasio »

Hemköp hade för länge sedan varmhållna vitlöksbaguetter. Det var skåror tvärs över brödet där vitlöken fanns. Passade att bara äta det eller kanske ha kyckling till. Jag skulle tro att man kan köpa bröd i mindre storlek som man ska värma i ugn. Är de goda? Jag vill helst inte använda min ugn, kör hellre mikron.
Post Reply