Hur ska du fira jul?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Miika
Hafniummedlem
Posts: 9140
Joined: 10 May 2021, 15:53

Re: Hur ska du fira jul?

Post by Miika »

Förmodligen samlas alla hos min syster, då de bor i ett stort hus
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17967
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Hur ska du fira jul?

Post by Fantasio »

Min storasyster frågade vad jag skulle göra på julafton. Jag var välkommen dit, men går till en kompis som ska bjussa på mat. Annars till min före detta arbetskamrat som sitter ensam.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37614
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Hur ska du fira jul?

Post by memphis »

Åker till mamma den 23:e. Kommer nog inte att stanna så många dar, för jag ska sova i en garderob. Det finns helt enkelt ingen annan plats ledig. Det är en stor garderob dock, fast den har inget fönster. Skulle tro att jag stannar i två nätter.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 59535
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Hur ska du fira jul?

Post by Nissegossen »

Allt tyder på att det blir jag och datorn.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37780
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Hur ska du fira jul?

Post by Geta »

Det blir det samma här - jag och datorn och radion. Men jag behöver inte
sova i någon garderob gud ske lov.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 59535
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Hur ska du fira jul?

Post by Nissegossen »

Ännu slipper jag fira i busken
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Santina
☢️ Toriummedlem ☢️
Posts: 709
Joined: 18 Nov 2021, 23:32

Re: Hur ska du fira jul?

Post by Santina »

Firar med mamma, pappa och bror hemma hos brorsan. Han bor i hus på landet. Åker upp redan den 22/12 eftersom mamma åker då. Hon har en stuga i samma by (hon är uppvuxen där). Kanske tar vi in en riktig gran. Äter julmat. Kanske går vi upp till tv-rummet och tittar på Kalle. Vi har bestämt att inte köpa julklappar i år men jag vill ha nåt litet att ge så jag har köpt julstrumpor åt min far och två plastkåsor åt min bror. Har inte hittat nåt till mamma än. De kanske tycker att jag fuskar, men då får det vara så.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17967
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Hur ska du fira jul?

Post by Fantasio »

Jag besväras inte av att sitta ensam om julen, det har jag gjort, men bara några få gånger. Nyår firar jag mer sällan vid en jämförelse. Om kompisen bjuder hem mig till sig går jag till min före detta arbetskamrat på juldagen. Jag har tur som har vänner jag är välkommen hos.
User avatar
Kloppe
Berylliummedlem
Posts: 2587
Joined: 31 May 2021, 18:18

Re: Hur ska du fira jul?

Post by Kloppe »

Kommer fira jul ensam i lugn och ro hemma.
Miika
Hafniummedlem
Posts: 9140
Joined: 10 May 2021, 15:53

Re: Hur ska du fira jul?

Post by Miika »

Kan vara så att vi firar jul på juldagen och det serveras vegetarisk mat inte så lyckat tänker jag
User avatar
Kloppe
Berylliummedlem
Posts: 2587
Joined: 31 May 2021, 18:18

Re: Hur ska du fira jul?

Post by Kloppe »

Ska ta mig tid att läsa en bok under julledigheten.
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4681
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Hur ska du fira jul?

Post by Cosmos »

Ska fira jul med min partner och katten. Det blir traditionellt julbord, inte en vegkorv i sikte. Vi går förmodligen på bio på annandagen, en gammal tradition. Tror åtminstone biograferna är öppna nu trots de ökande restriktionerna. Sist vi var på bio såg vi senaste Bond-filmen och då var det knökfullt i salongen.
Egentligen är allt bara på låtsas.
Post Reply