Vad irriterar dig just nu?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 61078
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Vad irriterar dig just nu?

Post by Nissegossen »

Herring wrote: 18 Jan 2022, 07:16 Att jag fått skoskav av långa promenader...
Förr när man fick gå när man skulle gå någonstans och hade nya skor och fick skoskav, letade de i alldeles nära anslutning till vägen och de plockade "läkeblaskor" (Groblad) och lade mellan foten och strumpan, det hjälpte dem så de kunde gå. En av de två gånger jag behövt min första förbandsväska var på Avenyn i stan en dag. Då kom en ung kvinna med skorna i handen och jag frågade, vill du ha plåster till fötterna? Ja, varpå jag tog upp plåstret i metervara en sax klippte två bitar som hon satte på hälarna och hon satte på sig skorna.

Plåster, tampong, kondom, våtservetter och en Maglite ficklampa jag själv lagt i utöver sårkompress första förband och elastisk binda. Har av allt bara behövt använda sax jag själv bytt ut mot den kassa sax som var i. Plåster då och våtservett. På hållplatsen mot stan på andra sidan gatan såg jag en kvinna med en gråtande pojke hon tittade i hans ögon. Jag gick över med förbandsväskan och frågade, vad behöver du? En våtservett hon fick en och tog en flik på servetten tog bort skräpet ur ögat och pojken slutade gråta. Glad att jag inte behövt använda mera.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Herring
Vanadinmedlem
Posts: 1005
Joined: 24 Jun 2021, 14:04

Re: Vad irriterar dig just nu?

Post by Herring »

Tack för ditt svar, Nissegossen!
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38705
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Vad irriterar dig just nu?

Post by memphis »

Glömde ta på mig armbandet när jag gick ut i dag.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24829
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vad irriterar dig just nu?

Post by Zoidar »

memphis wrote: 18 Jan 2022, 17:39 Glömde ta på mig armbandet när jag gick ut i dag.
Typiskt! Kan du lägga till steg själv? Det gör jag om jag glömmer starta stegräknaren. Då kollar jag sträckan på googlemaps och räknar steg på ett ungefär.
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38705
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Vad irriterar dig just nu?

Post by memphis »

Hm. Låter krångligt Zoidar. Gick ungefär en timme men det går ju långsammare när man har en hund med sig.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24829
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vad irriterar dig just nu?

Post by Zoidar »

memphis wrote: 18 Jan 2022, 21:24 Hm. Låter krångligt Zoidar. Gick ungefär en timme men det går ju långsammare när man har en hund med sig.
1h är väl 5000 steg i maklig takt?
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24829
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vad irriterar dig just nu?

Post by Zoidar »

Att jag äter glass i stora mängder varje kväll.
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8754
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Vad irriterar dig just nu?

Post by wasp »

Zoidar wrote: 18 Jan 2022, 23:32 Att jag äter glass i stora mängder varje kväll.

Köp ingen glass då!
Tth
Magnesiummedlem
Posts: 26
Joined: 12 Jul 2021, 12:23

Re: Vad irriterar dig just nu?

Post by Tth »

Hade tydligen slut på mirtazapin som hjälper sömnen så är väl vaken ett tag.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 61078
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Vad irriterar dig just nu?

Post by Nissegossen »

Inget
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
mrsearlgray
Guldmedlem
Posts: 11011
Joined: 12 May 2021, 18:49

Re: Vad irriterar dig just nu?

Post by mrsearlgray »

skulle beställa Voxra igår men då står det på receptet att den inte säljs i sverige längre? så nu har jag ingen morgonmedicin men som tur är har jag telefonsamtal med en sjuksköterska idag så får fråga vad som har hänt
Ja visst gör det ont när knoppar brister
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8536
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Vad irriterar dig just nu?

Post by Richard »

mrsearlgray wrote: 19 Jan 2022, 11:15 skulle beställa Voxra igår men då står det på receptet att den inte säljs i sverige längre? så nu har jag ingen morgonmedicin men som tur är har jag telefonsamtal med en sjuksköterska idag så får fråga vad som har hänt
Det finns nog i form av annan tillverkare, som heter typ Bupropion eller nått sånt.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Post Reply