Klimatet.

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
zoegas
Osmiummedlem
Posts: 13411
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Klimatet.

Post by zoegas »

Inte med min lön :? Men det mesta är mellanhänderna. Det är dem som tjänar pengar.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38708
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Klimatet.

Post by memphis »

Man kan välja bort de värsta bara man vet vilka de är. Jag till exempel köper inte kläder från Shein. Det får vara hur billigt som helst, men jag köper inte av dem.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 61104
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Klimatet.

Post by Nissegossen »

Tyvärr har ni inte räknat med Gud, det kommer att bli ett stort krig, hela planeten blir inblandad, att det inte redan har hänt är ett under. Det här ser ut som ett blivande helvete, folk söker sig under jord för att få svalka, på ytan blir det för varmt för att vara, folk söker sig under mark för att överleva.

När dombasunerna ljuder skall den som är på taket av sitt hus, inte gå ned för att hämta sin mantel.Den som är ute på markerna, skall skynda upp mot bergen, ty allt skall gå med hast. Så långt Bibeln.

Dombasuner vad låter det som? Hesa Fredrik, jag tror att den som är i sin lägenhet skall skynda ut på balkongen, antingen blir man upptagen eller också vaporiserad när atombomben smäller, Jesus hämtar de sina de andra högst avbildas deras skugga på asfalten efter dem. Ingen saknar någon alla räknas som döda.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8536
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Klimatet.

Post by Richard »

Det ordnar sig nog om man limmar fast sig på gatan, förstör konstverk eller kuppar Let's Dance-finalen.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38708
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Klimatet.

Post by memphis »

Ha ha!

Det är ingen som vet om det ordnar sig eller inte. Det är väl det som är grejen, att det är en osäker framtid fylld av många bekymmer.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38704
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Klimatet.

Post by Geta »

Vad jag minns av min ungdom var det lika mycket prat om klimatet då.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38708
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Klimatet.

Post by memphis »

Det är nog för att du kommer från bondefamilj, Geta.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38704
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Klimatet.

Post by Geta »

Vi hade hand om ett vandrarhem, där det bodde meterologer och hydrologer . Det var mycket tal om partiklarna i luften. Det var omkring 1970. De forskade i skogarna och sjöarna.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38708
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Klimatet.

Post by memphis »

70-talet var nog en härlig tid. Så mycket hopp låg i luften.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38704
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Klimatet.

Post by Geta »

memphis wrote: 18 Jun 2023, 13:20 70-talet var nog en härlig tid. Så mycket hopp låg i luften.
Det kan jag inte påstå.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38708
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Klimatet.

Post by memphis »

Så var det i de kretsar där jag växte upp. Folk lyssnade på Bob Dylan's "The Times they are a changing" och drömde om en bättre värld.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38704
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Klimatet.

Post by Geta »

Bönderna motarbetades av den socialdemokratiska regeringen. Tänk bara på vilket förakt Olof Palme visade mot bönder.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Post Reply