Klagotråden

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Miika
Hafniummedlem
Posts: 9214
Joined: 10 May 2021, 15:53

Re: Klagotråden

Post by Miika »

Nissegossen wrote: 20 Sep 2022, 19:14 Det förstärker signalen lite typ Mikeyver eller vad han kallas
OK
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4681
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Klagotråden

Post by Cosmos »

amandara wrote: 20 Sep 2022, 18:40
Geta wrote: 20 Sep 2022, 18:34 Jag har gått runt i kyrkor men det var inte min grej. Det verkade nästan
som att de trodde att jag var besatt av demoner.
Ja. Jag har oxå varit med om konstigt beteende från de som tillhört olika kyrkor. Som att man vore ett hår av hin - eller vad de nu tror.
Jag har ganska bra erfarenhet från kyrkor. Har aldrig känt att de tycker mitt liv är värdelöst och att jag är bad seed. Men så är jag också sökande efter mening och mål. Jag har också varit med om svårförklarade händelser som inte kan förklaras på så många normala sätt. Är nog en typisk tvivlare som inte vill ha de många förklaringarna. Det är ganska läskigt att det finns makter övar oss som inte handlar om självtillräcklighet utan något annat.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
zoegas
Osmiummedlem
Posts: 13325
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Klagotråden

Post by zoegas »

Jag överhörde en tjomme som stod och tala för konfirmander. - Tänka sig. Gud har gått här på Jorden..
Jag fick mord i blicken. En av konfirmanderna såg mig, han log och nickade.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24598
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Klagotråden

Post by Zoidar »

zoegas wrote: 20 Sep 2022, 21:38 Jag överhörde en tjomme som stod och tala för konfirmander. - Tänka sig. Gud har gått här på Jorden..
Jag fick mord i blicken. En av konfirmanderna såg mig, han log och nickade.
Varför fick du mord i blicken? Inom kristendomen är Jesus Gud. Treenigheten Fader, Son, Helig Ande. Samma väsen, men tre olika skepnader.

Image
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38344
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Klagotråden

Post by memphis »

Jag dammsög nyss lägenheten och lyckades göra illa knät igen. Ett steg framåt, två steg tillbaka.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38344
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Klagotråden

Post by Geta »

Jag tycker att det är allvarligt att du gjort illa knäet, memphis.
Förstår din mamma det?
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38344
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Klagotråden

Post by memphis »

Nej hon förstår inte att jag har ont i knät. Har bara nämnt det i förbifarten när hon bad mig hjälpa henne att bära en säng nedför trappen. Men jag hoppas att jag kan slutföra flyttstädningen trots knät. Osäkert om det går just nu.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Post Reply