Vad tänker du på just nu?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Jocke
☢️ Teknetiummedlem ☢️

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Jocke »

Då tolkade du bara bilden lite skevt Klankedinken. Om man känner kvinnor, så har många släppt den där tystnaden, nu är det männen som måste lära sig att vara tysta, ibland på ett sätt.
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Klankedinken wrote: 28 Mar 2023, 17:25
Krokus wrote: 28 Mar 2023, 17:23 Jag har inte ont i magen pga dig, Klankedinken! Jag har antagligen ätit fel nu igen. Det fanns inget vettigt mellanmål hemma idag. :?
Okej! Tack!
:thumbup:
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

Jocke wrote: 28 Mar 2023, 17:26 Då tolkade du bara bilden lite skevt Klankedinken. Om man känner kvinnor, så har många släppt den där tystnaden, nu är det männen som måste lära sig att vara tysta, ibland på ett sätt.
Nä men precis.. Finns ett uttryck "cut to close to the bone"..

Men det är sant att kvinnor ska ta mer plats idag och att dom lyfts fram som goda kandidater både som ingenjörer och chefer.. Det är ju många flera kvinnliga chefer idag i alla fall..
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Men kvinnor är skitförbannade på vita män. De virkar på offerkoftor
läste jag någonstans idag. Kvinnorna vill vara offer.
Den som tvingas ut i vildskog
ser med nyfödd syn på allt,
och han smakar tacksam
livets bröd och salt.

Karin Boye
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

Geta wrote: 28 Mar 2023, 17:37 Men kvinnor är skitförbannade på vita män. De virkar på offerkoftor
läste jag någonstans idag. Kvinnorna vill vara offer.
Jag tog del av den här dispyten via Jordan Peterson i USA. Han menar att det är politiska rörelser som försöker komma till makten och att deras politiska vinkel är att män utnyttjat kvinnor eller något sånt.. Att patriarkatet härskat men att det är dags för ett matiarkat, alltså där kvinnor styr. Det är en maktkamp i alla fall?
björk
Tuliummedlem

Post by björk »

jag läser bibeln o de var tack var att ormen snärjde dem
som de bet av äpplet.. Så sa Gud vad har du gjort.
Där på kvarn gården menade en som fött barn att
sexet i Sej blir mycket bättre ja mångfaldigt bättre
efter en förlossning.

Hen menade också det är lika bra att hen flyttar hen känner
att hen häckar, här på ngt vänster, minns inte hela vad hen sa. helt.

Det sociala går i arvet. En var vin berusad jämt på jobbet. o fjantade
sej o var alltigenom lullig så osso moment 22

Hennes far vart alkoholist brasklapp...
Jag var själva hos henne, Hon hade stora sjok hemma..

Det är fuskigt för då känner man inget. :P ;)
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

Läste en undersökning som man gjort i europeiska länder som gick ut på att mäta hur nöjda kvinnorna var i respektive land med sin sexliv. Där visade dig sig att spanien och portugal hade mest nöjda kvinnor i europa medans sverige om sist på listan.. Tåls ju att spekulera kring detta då sverige är ett av dom länder som gjort mest för jämställdheten?
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Vad jag har läst är det mycket vanligare att kvinnor får orgasm i lesbiska relationer än i heterosexuella relationer. Hur det var för män (homosexuella vs heterosexuella) minns jag inte.
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

MM, det verkar som att kvinnorna inte får lika mycket orgasmer som männen?
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Hittade en länk: https://www.svt.se/nyheter/inrikes/kvin ... -orattvisa
I en amerikansk studie publicerad i år svarade 95 procent av de heterosexuella männen att de nästan alltid får orgasm vid sex med en kvinna. Bland heterosexuella kvinnor är det 65 procent.
Samma studie visade också att lesbiska kvinnor får mer orgasm än heterosexuella kvinnor. Bland homosexuella kvinnor svarade 86 procent att de nästan alltid får orgasm vid sex medan det bland heterosexuella kvinnor alltså är 65 procent.

Homosexuella män kommer strax efter heterosexuella män i studien på 89 procent. Studien är gjord i USA där över 50.000 personer svarat på en enkät.
Artikeln är från år 2017.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Klankedinken wrote: 28 Mar 2023, 17:51 Läste en undersökning som man gjort i europeiska länder som gick ut på att mäta hur nöjda kvinnorna var i respektive land med sin sexliv. Där visade dig sig att spanien och portugal hade mest nöjda kvinnor i europa medans sverige om sist på listan.. Tåls ju att spekulera kring detta då sverige är ett av dom länder som gjort mest för jämställdheten?
Kan bero på framför allt i Portugal att de pga religionen använder sig av anala samlag vid hetorosexuella samlag.
I många kulturer och samhällen där kvinnlig kyskhet är viktig och där det finns en felaktig tro på att hymens vara eller icke vara kan berätta om en kvinna har haft samlag eller ej, samt där preventivmedel och abort är förbjudna, använder heterosexuella par dessutom analsex som ett alternativ till vaginalt samlag för att undvika graviditet. wikipedia är det taget från https://sv.wikipedia.org/wiki/Analsex
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

God Natt
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Post Reply