Koranbränning.

Om artiklar, tidningslänkar m.m.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5464
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Koranbränning.

Post by Koi »

Jag ville göra lumpen och bli helikopterpilot när jag var 17-18. Men gillade inte villkoren. Kanske tur att jag inte blev det med facit i handen.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38424
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Koranbränning.

Post by Geta »

Krokus,

Är det inte så att din sambo delvis försörjer dig?
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19269
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Koranbränning.

Post by Krokus »

Nej, det tycker jag inte. Vi delar på mat, hyra, el, försäkringar. Han köper prylar hela tiden för sin lön. Jag får vara glad om jag kan gå till frisören var fjärde månad.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38424
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Koranbränning.

Post by Geta »

Krokus,

Varför lever du inte själv, när du är så besviken på männen?
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38457
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Koranbränning.

Post by memphis »

Kanske blir det svårt att ha ett förhållande om man är ekonomiskt ojämlika. Jag kan tänka mig att det känns att vara den som har minst pengar hela tiden.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38424
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Koranbränning.

Post by Geta »

Krokus,

Din sambo tycker kanske att du ska göra hemsysslorna, när du inte jobbar heltid och är mest hemma.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19269
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Koranbränning.

Post by Krokus »

Fast skulle du säga samma sak till Fantasio om han hade en flickvän att bo ihop med? Det är jag som har funktionsnedsättning, inte min sambo. Dessutom är det min sambo som ställer sina läskburkar överallt. Inte jag. Det är sambon som smular chips i soffan, inte jag. Som exempel.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38424
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Koranbränning.

Post by Geta »

Skulle du kunna ha samma standard, om du inte hade sambo?
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19269
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Koranbränning.

Post by Krokus »

Förut hade jag boendestöd på grund av mina igångsättningssvårigheter.

När jag bodde själv åt jag billigare mat, det kan jag erkänna. Sambon vill inte äta blodpudding en gång i veckan, det är för ofta. Så visst äter jag mer varierat nu. På gott och ont. Jag har egentligen inte råd, men sambon har råd med god mat.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4320
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Koranbränning.

Post by yrväder »

Jag har inte följt i tråden men det säger jag dig koi om du stannar på grund av ekonomin tänk om för att det är du som betalar priset för det det är som att göra våldtäkt dagligen i själen och du är värd din själ visa den kärlek tillbaka och jag säger det inte för att jag tror din man är dålig människa utan för att den omsorg och kärlek du ger till andra ska du också tillåta dig att ge till dig själv kärleken ligger och väntar på att öppnas i hjärtat ditt.
Last edited by yrväder on 11 Aug 2023, 21:28, edited 1 time in total.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19269
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Koranbränning.

Post by Krokus »

Tack Yrväder! Tänkvärt!
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4320
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Koranbränning.

Post by yrväder »

Nu glömde jag den sista frasen till som skulle vara den omsorg och kärlek du visar andra öppna upp för den kärleken i ditt hjärta och rikta den mot dig själv visa dig själv samma kärlek och omsorg som du ger till andra
Post Reply