Vad tänker du på just nu?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8754
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by wasp »

På en låt: Thorn In My Side - Eurythmics.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 61078
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Nissegossen »

God Morgon
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8536
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Richard »

Skrivaren jag köpte igår var lite bökig att få hem. Köpte den på Vejby Loppis som ligger ca en mil utanför stan, så gick den inte ner i min ryggsäck. Först fick jag en plastpåse, men det kändes som handtagen skulle gå sönder på vägen hem. Fick en förstärkt påse sen som jag kunde hänga på styret, men det går inte att ha hur stora saker som helst på sparkcykeln.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13599
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by amandara »

Jag ät av skogshuggarsläkt. Hamnade i storstan. Av en briljant farfar.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13599
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by amandara »

Jag saknar en MODERLIGHERSFAKTOR i mitt liv. Jag är mer eller mindre uppväxt på gatan. På gott och ont. Men mest på gott för min del tfa den moderligheten. Hade jag varit i hens kontroll hade jag varit körd, körd i skallen på allvar. Nu har jag fått finna mig mina sluggeriga vägar.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38696
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Geta »

Jag klarar mig mycket bättre utan mina föräldrar. Det var vad min psykoterapeut sa.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13599
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by amandara »

Geta wrote: 12 Jun 2023, 14:22 Jag klarar mig mycket bättre utan mina föräldrar. Det var vad min psykoterapeut sa.
Ja. Ibland är det bättre att få ta sig fram på sina egna vägar. Trial and error liksom. Långt bort från psykisk manipulation. Jag är ändå glad för den jag är idag -, trots skamsammanbrott.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13599
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by amandara »

Hur kan en vara så ond? I en och samma skepnad. Takes time to figure that out.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24829
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Zoidar »

amandara wrote: 12 Jun 2023, 14:29 Hur kan en vara så ond? I en och samma skepnad. Takes time to figure that out.
Låter som du har haft en väldigt svår uppväxt Amandara.
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38696
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Geta »

Det verkar som att amandara är mitt uppe i det fortfarande.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24829
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Zoidar »

Geta wrote: 12 Jun 2023, 14:36 Det verkar som att amandara är mitt uppe i det fortfarande.
Sånt kan nog ta en livstid att bearbeta. Jag har haft tur med min uppväxt, trots allt.
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13599
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by amandara »

Zoidar wrote: 12 Jun 2023, 14:34
amandara wrote: 12 Jun 2023, 14:29 Hur kan en vara så ond? I en och samma skepnad. Takes time to figure that out.
Låter som du har haft en väldigt svår uppväxt Amandara.
Ja. Jag har läst på om psykopater. Hon är en klassisk psykopat. Noll medkänsla noll känslor - om det inte är att hon känner medkänsla för sig själv, känner empati för sig själv, gråter för sin egen skull. Klassisk psykopat.

Det är ett arv. Min morbror som våldtog mig när jag var 4 år. Våldtagit många och suttit I fängelse och på Karsudden för sitt smutsiga värv. Det dyker upp i generationer. Han ljuger så jävla dumt så man tror han är dum i huvudet. Mamma är smartare. Men likafast. Arvet finns där. Jag önskar aldrig någonsin att jag ska behöva se det arvet igen, dyka upp i mina syskonbarn eller deras barn.
Post Reply