Vad tänker du på just nu?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24833
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Zoidar »

amandara wrote: 12 Jun 2023, 14:41
Ja. Jag har läst på om psykopater. Hon är en klassisk psykopat. Noll medkänsla noll känslor - om det inte är att hon känner medkänsla för sig själv, känner empati för sig själv, gråter för sin egen skull. Klassisk psykopat.

Det är ett arv. Min morbror som våldtog mig när jag var 4 år. Våldtagit många och suttit I fängelse och på Karsudden för sitt smutsiga värv. Det dyker upp i generationer. Han ljuger så jävla dumt så man tror han är dum i huvudet. Mamma är smartare. Men likafast. Arvet finns där. Jag önskar aldrig någonsin att jag ska behöva se det arvet igen, dyka upp i mina syskonbarn eller deras barn.
Usch, vad hemskt! Tror du det är genetiskt betingat?

Har du kontakt med din morbror och mamma idag?

Var är din morbror idag?
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13599
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by amandara »

Zoidar wrote: 12 Jun 2023, 14:44
amandara wrote: 12 Jun 2023, 14:41
Ja. Jag har läst på om psykopater. Hon är en klassisk psykopat. Noll medkänsla noll känslor - om det inte är att hon känner medkänsla för sig själv, känner empati för sig själv, gråter för sin egen skull. Klassisk psykopat.

Det är ett arv. Min morbror som våldtog mig när jag var 4 år. Våldtagit många och suttit I fängelse och på Karsudden för sitt smutsiga värv. Det dyker upp i generationer. Han ljuger så jävla dumt så man tror han är dum i huvudet. Mamma är smartare. Men likafast. Arvet finns där. Jag önskar aldrig någonsin att jag ska behöva se det arvet igen, dyka upp i mina syskonbarn eller deras barn.
Vad hemskt! Tror du det är genetiskt betingat?

Har du kontakt med din morbror och mamma idag?

Var är din morbror idag?
Ja jag tror att det är genetiskt betingat. Min morbror är rätt korkad, men psykopat inte destomindre. Inte sociopat för han är inte smart - han ljuger så jävla dumt och blånekar till all skit han gjort, även om han hamnar på rättspsykiatriska eller i fängelse. Han bara blånekqr, och verkar tycka det är kul. Morsan är smartare.

Jag har inte kontakt med min morbror sedan 35 år tillbaka, men jag hör en del genom morsan. Han sitter i rullstol på ett gruppboende och tajjar på dasen. Söker kvinnor i Ryssland och Afrika. Han fick, enligt vad han säger, kontakt med 2 nigerianskor. Han undrade hur han skulle klara av att hålla dem igång båda två sexuellt.

Jag har hört mycket skit i mina öron.

Jag har en bra och god far. Det ihop med min fria uppväxt gör att jag har sunda vätskor vad jag känner och tror. Men det finns absolut ett arv. Morfar var inte att leka med. Jag hoppas att arvet späda ut genom bl7d, att personer i min familj gifter sig och skaffar barn med bra personer. Så att det onda arvet minskar.

Jag vill inte se det arvet i något av mina syskonbarn.

Jag kan säga mycket om hur man blir formad i en sådan, psykopatisk, persons närvaro.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24833
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Zoidar »

Låter som din morbror levt och lever ett ynkligt och miserabelt liv. På den grunden kan man nästan tycka synd om honom. Hoppas verkligen du blir fri från det förflutna och kan leva ett fullvärdigt liv.
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13599
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by amandara »

Zoidar wrote: 12 Jun 2023, 15:06 Låter som din morbror levt och lever ett ynkligt och miserabelt liv. På den grunden kan man nästan tycka synd om honom. Hoppas verkligen du blir fri från det förflutna och kan leva ett fullvärdigt liv.
Ja man kan nästan tycka synd om honom. Så har det alltid varit. Han är för korkad, och ond, för sitt eget bästa. Som jag tror - arv, och sånt kan man egentligen inte rå för. På något sätt. Men man kan ta ansvar för att söka den hjälp som finns om man kan identifiera sina problem. Men det har han aldrig gjort. Han har aldrig tagit något som helst ansvar, och för det kan jag hata honom. Att han inte tagit ansvar. Men jag kan oxå tycka synd om honom.

Jag har bearbetat sådana här saker, i eoners av tid känns det som. Min borbror är korkad och genomskinlig. Alla vet när han gjort något fel. Det är bara det att han blånekar, oavsett hur övertydlig bevisningen mot honom är.

Morsan är smartare. Jag gjorde mig väl fri från henne i 15 årsåldern när man började få egna åsikter och bli en vuxen människa. Men ändå inte. Hon är min morsa. Jag har utvecklat en stark diplomatisk ådra baserat på peace, love and understanding. Försöka förstå försöka göra bra.

Nu vid 53 års ålder är jag redo att ta steget. Tack men nej tack. Att bryta med sin morsa är ingen enkel sak. Jag är en starkt lojal person. Som vill tro alla om gott. Men det går inte längre.
User avatar
Swesanne
Talliummedlem
Posts: 5688
Joined: 18 Aug 2021, 19:19

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Swesanne »

amandara wrote: 12 Jun 2023, 15:21
Zoidar wrote: 12 Jun 2023, 15:06 Låter som din morbror levt och lever ett ynkligt och miserabelt liv. På den grunden kan man nästan tycka synd om honom. Hoppas verkligen du blir fri från det förflutna och kan leva ett fullvärdigt liv.
Ja man kan nästan tycka synd om honom. Så har det alltid varit. Han är för korkad, och ond, för sitt eget bästa. Som jag tror - arv, och sånt kan man egentligen inte rå för. På något sätt. Men man kan ta ansvar för att söka den hjälp som finns om man kan identifiera sina problem. Men det har han aldrig gjort. Han har aldrig tagit något som helst ansvar, och för det kan jag hata honom. Att han inte tagit ansvar. Men jag kan oxå tycka synd om honom.

Jag har bearbetat sådana här saker, i eoners av tid känns det som. Min borbror är korkad och genomskinlig. Alla vet när han gjort något fel. Det är bara det att han blånekar, oavsett hur övertydlig bevisningen mot honom är.

Morsan är smartare. Jag gjorde mig väl fri från henne i 15 årsåldern när man började få egna åsikter och bli en vuxen människa. Men ändå inte. Hon är min morsa. Jag har utvecklat en stark diplomatisk ådra baserat på peace, love and understanding. Försöka förstå försöka göra bra.

Nu vid 53 års ålder är jag redo att ta steget. Tack men nej tack. Att bryta med sin morsa är ingen enkel sak. Jag är en starkt lojal person. Som vill tro alla om gott. Men det går inte längre.
Lider med dig, amandara! Hoppas du får ro från detta🌸
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13599
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by amandara »

Tack Swesanne.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13599
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by amandara »

En gång var det någon som täppte för min mun. Tills jag slocknade och igen och igen. På ett orange överkast med bruna manchesterkuddar.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38697
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Geta »

Varför har du inte gått i psykoterapi, amandara?
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13599
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by amandara »

Geta wrote: 12 Jun 2023, 16:19 Varför har du inte gått i psykoterapi, amandara?
Jag frågade efter det, flera gånger, men jag fick inte av olika anledningar. Resurser antar jag. Och psykiatrin vill inte höra skit - är min upplevelse. De vill ha ett glatt och soligt face. Och det är jag bra på. Tack för omtanken Geta!
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38697
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Geta »

Jag har fått både psykoterapi och elchocker utan att ha bett om det.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13599
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by amandara »

Ok ja det är bra. Elchocker råder det ju delade meningar om, men jag tror för en del är det bra. När det handlar om liv och överlevnad liksom. Jag kan känna att jag varit lättvindigt hanterad av psykiatrin, tills jag fick min nuvarande läkare och kontaktperson. De här bryr sig. De tidigare, ja jag vet inte. Jag kände iaf aldrig att de försökte nå mig utan mer förmana. Och döma.
User avatar
MsTibbs
Rodiummedlem
Posts: 23037
Joined: 06 Sep 2021, 19:31

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by MsTibbs »

Varats rätta väsen är
Skönhet, helhet, harmoni.
Gripen av denna sanning,
vore människan fri.
In a world where you can be anything, be kind.
Post Reply