Regeringskrisen

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4681
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Regeringskrisen

Post by Cosmos »

Tror inte på M och SD som segrare, möjligtvis om KD hänger på. Nej, det blir samma igen, S och Mp i regeringen, okänt hur många samarbetspartners men Centern har sålt sig för maktens skull så de kommer nog att vilja fortsätta att påverka och ställa krav.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38708
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Regeringskrisen

Post by memphis »

Jag hoppas du har rätt. Jag vill absolut inte ha SD, Moderaterna och KD vid makten.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18319
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Regeringskrisen

Post by Fantasio »

Jag vill inte att svensken ska bli minoritet i sitt egna land, därför röstar jag som jag gör och inte på något riksdagsparti.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38708
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Regeringskrisen

Post by memphis »

Ja så kan det ju bli. Det är även en kostnadsfråga. Moderaternas ledare sa idag att det finns 675000 personer med utländsk bakgrund som inte försörjer sig själva.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4681
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Regeringskrisen

Post by Cosmos »

Ja, det är oansvarigt att vi fortsätter att importera kamelskötare och mattknytare.
Egentligen är allt bara på låtsas.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 61104
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Regeringskrisen

Post by Nissegossen »

Man vet vad man har, men vet inte vad man får.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13600
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Regeringskrisen

Post by amandara »

En förändring kan bli positivt. Regeringen har misskött frågan om gängkriminalitet å det grövsta. Löfven kallade dem smågangsters. Snacka om världsfrånvänt. Folk DÖR.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38704
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Regeringskrisen

Post by Geta »

Det är inte kompetenta personer över lag som invandrar till Sverige. De
kommer inte att rädda äldrevården eller välfärden som är sagt.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13600
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Regeringskrisen

Post by amandara »

De behövs i sina hemländer för att hjälpa till att bygga upp samhällena.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19380
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Regeringskrisen

Post by Krokus »

amandara wrote: 21 Jun 2021, 17:10 En förändring kan bli positivt. Regeringen har misskött frågan om gängkriminalitet å det grövsta. Löfven kallade dem smågangsters. Snacka om världsfrånvänt. Folk DÖR.
Även Coronaviruset och allt vad det innebär, har misskötts. Tycker jag iaf. Restauranger får klara sig så gott det går på egen hand, till skillnad mot flera andra länder där de har fått bidrag från staten. I början sas det att man skulle stötta sina lokala restauranger, men hade det inte varit bättre att stänga ner allt? Inte bara rent ekonomiskt, utan även med tanke på smittorisken! Här har många slutat med munskydd på mataffären. Fy!
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6892
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Regeringskrisen

Post by Hercules723 »

Jag tycker det är rätt väg som Sverige har haft. Business ska frodas för det är grunden till allt. Hade det varit ett farligare virus då är det en annan sak, som till exempel SARS.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38708
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Regeringskrisen

Post by memphis »

Men det blev ju svårt för restaurangägare när de inte just fick servera några, men samtidigt inte fick nåt stöd. Jag tycker som Krokus att det borde stängts helt och företagarna fått ersättning.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Post Reply