Vad tänker du på just nu?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️
Posts: 25684
Joined: 03 Jul 2022, 22:26

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Leakim97 »

Geta var du också ung när du fick schizofreni? jag var 18/19 år gammal
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38468
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Geta »

Jag var också 18/19 är när schizofrenin bröt ut. Det var när jag flyttade hemifrån. Jag var van vid natur. Kom i en stenöken.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️
Posts: 25684
Joined: 03 Jul 2022, 22:26

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Leakim97 »

En faktor för att min schizofreni bröt ut var nog för att jag skulle lämna den trygga skolvärlden och komma ut i livet
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38468
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Geta »

Det var likadant för mig. Alla var snälla i skolan. Inom sjukhusvärlden, när jag gick biträdeskurs fanns det riktiga ragator till sjuksköterskor.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 60767
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Nissegossen »

Kunde inte sova försökte vända dygnet under påskveckan men lyckades inte få så mycket sömn som jag behövde steppade upp på akuten på psyket på Sahlgrenska och ville ha sömnmedicin, som alla friska hade jag hallucinationer, berättade det gör läkaren jag ville bara sömnmedicin men kl 08.00 på morgonen lade hon in mig på avd 6 mån senare fick jag diagnosen Schizofrenisyndrom dvs olika tecken som tyder på schizofreni
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13524
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by amandara »

Jag hade precis fyllt 29 när jag brakade samman. Ibland känns det som att jag levt fem liv. Jag har bott på så många olika ställen, haft så många olika kompisar, gått så många olika skolor. Jobb, familj, och sjukdom. Jag tycker att jag levt 5 livstider hittills som. Och jag har kanske…. halva livet kvar.
User avatar
mrsearlgray
Guldmedlem
Posts: 10958
Joined: 12 May 2021, 18:49

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by mrsearlgray »

har fått planeringen för historia 3 nu, 7 inlämningar varav den sista är en fördjupning/vetenskaplig uppsats och 2 prov. ska på något sätt klara detta på 12 veckor. 🙃
Ja visst gör det ont när knoppar brister
User avatar
MsTibbs
Rodiummedlem
Posts: 22833
Joined: 06 Sep 2021, 19:31

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by MsTibbs »

Jag var 17 första psykos
In a world where you can be anything, be kind.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38468
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Geta »

ska du forska?
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
mrsearlgray
Guldmedlem
Posts: 10958
Joined: 12 May 2021, 18:49

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by mrsearlgray »

Geta wrote: 22 Mar 2024, 15:07ska du forska?
nja den ska vara skriven på ett vetenskapligt sätt, kursen handlar mycket om källkritik. uppsatsen ska uppfylla kraven för en högskoleuppsats.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13524
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by amandara »

Japp, saker och ting börjar ordna upp sig😃
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 60767
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Nissegossen »

God Natt
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Post Reply