Diabetes

Här kan du fråga om eller diskutera dina kroppsliga sjukdomar.

Moderator: Moderator 1

User avatar
mrsearlgray
Guldmedlem
Posts: 11011
Joined: 12 May 2021, 18:49

Re: Diabetes

Post by mrsearlgray »

Zoidar wrote: 30 Dec 2023, 10:57
mrsearlgray wrote: 30 Dec 2023, 10:55
så nu har jag tittat på den! jo skulle säkert kunna vara ett alternativ att utforska mer kanske speciellt för patienter som kanske inte svarar bra på medicinerna som finns? 🤔 intressant iallafall!
Tycker också det är intressant. Speciellt för personer som inte får metformin utskrivet. Tror jag ska testa berberine igen.
ja jag var lite intresserad av det också.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24833
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Diabetes

Post by Zoidar »

Har hittat Berberine från Tyskland, 300 kapslar 500mg, för 62€ (690kr) inklusive frakt. Tar man en om dagen räcker de nästan ett år. Fast man kan nog ta upp till 3 om dagen.

https://kenayeurope.de/geschaftsangebot ... vegan.html
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
mrsearlgray
Guldmedlem
Posts: 11011
Joined: 12 May 2021, 18:49

Re: Diabetes

Post by mrsearlgray »

märker att jag inte blir lika trött efter maten nu när jag äter mindre portioner.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8536
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Diabetes

Post by Richard »

mrsearlgray wrote: 31 Dec 2023, 15:13 märker att jag inte blir lika trött efter maten nu när jag äter mindre portioner.
Tidigare proppade jag i mig en massa mat precis innan jag gick o la mig. Med den maten höll jag på att utveckla diabetes, men ändrade mina matvanor, i tid, nu visserligen lite för lite, men det funkar.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
mrsearlgray
Guldmedlem
Posts: 11011
Joined: 12 May 2021, 18:49

Re: Diabetes

Post by mrsearlgray »

Richard wrote: 31 Dec 2023, 15:20
mrsearlgray wrote: 31 Dec 2023, 15:13 märker att jag inte blir lika trött efter maten nu när jag äter mindre portioner.
Tidigare proppade jag i mig en massa mat precis innan jag gick o la mig. Med den maten höll jag på att utveckla diabetes, men ändrade mina matvanor, i tid, nu visserligen lite för lite, men det funkar.
jag är arg på mig själv som lät det gå såhär långt... speciellt med tanke på att jag visste att vi har diabetes i släkten. men det enda jag kan göra nu är att försöka bättra mig så jag kanske kan bli symtomfri. min ena morbror lyckades bli av med sin diabetes efter en magsäcksoperation tillsammans med lchf.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24833
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Diabetes

Post by Zoidar »

Beställde berberine här med Klarna faktura 30-dagar.

https://www.weightworld.se/berberin-500 ... pslar.html

288kr med frakt, 120 kapslar à 500mg. Helt ok!

1-3 dagars leverans. 8-)
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
mrsearlgray
Guldmedlem
Posts: 11011
Joined: 12 May 2021, 18:49

Re: Diabetes

Post by mrsearlgray »

oh nice! :) ska sätta den på köplistan men det får bli när jag fått pengar :lol:
Ja visst gör det ont när knoppar brister
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24833
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Diabetes

Post by Zoidar »

Jag ska ge berberine en chans till nu när jag har bra koll på kosten, så ska jag utvärdera om det gör någon nytta för vikten egentligen.
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24833
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Diabetes

Post by Zoidar »

Försökt avbeställa berberinet. Ångrade mig! :|
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
mrsearlgray
Guldmedlem
Posts: 11011
Joined: 12 May 2021, 18:49

Re: Diabetes

Post by mrsearlgray »

Zoidar wrote: 01 Jan 2024, 19:13 Försökt avbeställa berberinet. Ångrade mig! :|
det var väl inte för det din pappa sa? :(
Ja visst gör det ont när knoppar brister
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24833
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Diabetes

Post by Zoidar »

mrsearlgray wrote: 02 Jan 2024, 09:59
det var väl inte för det din pappa sa? :(
Nej, tror inte det. Kändes bara onödigt. Testat det förr och förstår inte varför det skulle vara revolutionerande denna gången. :think:
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
mrsearlgray
Guldmedlem
Posts: 11011
Joined: 12 May 2021, 18:49

Re: Diabetes

Post by mrsearlgray »

Zoidar wrote: 02 Jan 2024, 10:27
mrsearlgray wrote: 02 Jan 2024, 09:59
det var väl inte för det din pappa sa? :(
Nej, tror inte det. Kändes bara onödigt. Testat det förr och förstår inte varför det skulle vara revolutionerande denna gången. :think:
aa okej. :)
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Post Reply