Kul och gott på krogen

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18319
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Kul och gott på krogen

Post by Fantasio »

Jag har inte varit på krogen på kvällstid på flera år. Brukar gå dit på eftermiddagarna. Nu har jag bara en vän jag kan fråga om han vill följa med. Den andra vännen jag har bor utanför staden och är ofta upptagen. Honom har jag inte träffat sedan den femte september när det var hårdrocktema på en mindre pub.
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6895
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Kul och gott på krogen

Post by Hercules723 »

Jag vill bli så rik så jag kan äta på lyxkrog varje dag. Runt 11K för en måltid med vin till. :lol:
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 61104
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Kul och gott på krogen

Post by Nissegossen »

Det vill inte jag. Det var i ungdomen, har numera hälsosam respekt för pengar. I stället för att jag äter på krogen kan jag ge flera tiggare mat på restaurang eller ge ett större bidrag åt te x ensamstående mammor med barn så de kan få semester på någon ort med läger för ensamstående mammor med barn på sommaren med bad och ledigt på sommaren. Kan bli ett minne för livet. Vem har sagt att jag inte ska det om jag har så mycket pengar?
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19390
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Kul och gott på krogen

Post by Krokus »

Hercules,

En tidigare psykolog berättade om en patient hon hade haft (hon sa såklart inte patientens namn). Patienten hade Aspergers syndrom och var utbildad jurist. Patienten hade sagt till psykologen: "Livet är inte värt att leva om jag inte kan äta på restaurang dagligen". Gissa vad som hände när patienten blev arbetslös? Tragiskt!
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 61104
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Kul och gott på krogen

Post by Nissegossen »

Att ta livet av sig för att man inte kan äta på krogen varje dag, är att inte sätta själva livet högre än maten. Många har dött pga svält, de skulle vara glada för mat varje dag och absolut uppskatta ett mål mat som högre än mat på krogen. Samt vara nöjda med maten.

Det enda rätta i det vore att svälta till döds om man nu ville ta livet av sig. Enda godkända i det fallet
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6895
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Kul och gott på krogen

Post by Hercules723 »

Krokus wrote: 11 Jun 2021, 08:04 Hercules,

En tidigare psykolog berättade om en patient hon hade haft (hon sa såklart inte patientens namn). Patienten hade Aspergers syndrom och var utbildad jurist. Patienten hade sagt till psykologen: "Livet är inte värt att leva om jag inte kan äta på restaurang dagligen". Gissa vad som hände när patienten blev arbetslös? Tragiskt!
Man måste ha mera att leva för än mat. Jag är nöjd bara jag får tiden att gå och är inte depressiv.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19390
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Kul och gott på krogen

Post by Krokus »

Juristen klarade tydligen inte av sin livssituation. Jag förstår inte varför hen ska skämmas? En del med Aspergers syndrom är vääääääldigt rutinbundna. Rutinen blev rubbad och hen orkade inte mer. En psykologisk olycka!
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6895
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Kul och gott på krogen

Post by Hercules723 »

Många tar tyvärr även livet av sig då ett förhållande spricker. :(
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13600
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Kul och gott på krogen

Post by amandara »

Varje självmord är djupt tragiskt. Att inte orka leva mer. Så att man mördar sig själv.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38708
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Kul och gott på krogen

Post by memphis »

Går aldrig på krogen längre. Känner mig inte bekväm på sådana ställen.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18319
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Kul och gott på krogen

Post by Fantasio »

Jag går gärna på krogen, men helst dagtid då det inte är så mycket folk där. Ett par bira tar udden av eventuell paranoia.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38708
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Kul och gott på krogen

Post by memphis »

Nu blev det så att jag gick iväg till vinbutiken och köpte mig 6 öl. För att ta udden av det. Så skål på Er!
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Post Reply